Dennerle CO2 fles 500gr

E

Exola

Guest
Medehobbyisten,

Ik heb via Marktplaats een tweedehands CO2 set gekocht. Nu ben ik een beetje lomp geweest en heb ik de fles laten leeglopen.

Nu weet ik dat in Nederland flessen gekeurd moeten zijn voordat iemand deze kan vullen. Weet iemand een mogelijkheid om deze Dennerle CO2 te laten vullen ?

Op de foto is een datum te zien (2007), misschien dat dit een keuringsdatum is ?

Ik laat mij graag onderwijzen.

Woonplaats Amersfoort

Bij voorbaat dank!
15050306739931548713776.jpg
IMG_20170910_095848.jpg
 
Nee er staat 17-7-2017 dus die moet eerst gekeurd worden. Ik had op mijn fles 22-7 staan en die is nu heen voor herkeuring. Kost mij 35 euro bij Chubb Varel.
 
Ja voor dat geld is een nieuwe inderdaad voordeliger. Nog goedkoper is om er een grotere bij te kopen omdat navullen dan vaak goedkoper is.
 
Nagenoeg geen enkele dierenzaak (welke zelf vult) kijkt naar die datum.
Heb ik uit betrouwbare bron.

Als de fles er netjes uitziet, vullen ze hem gelijk.

Bij een officiele vulstation, of bij opsturen door de winkel. Dan wordt hier wel naar gekeken.

Dus zou hem gewoon argeloos aanbieden.
 
Dankje voor jullie reactie.

In dit geval zou je denken dat ik beter ren nieuwe fles kan kopen voor 35 euro via https://www.azaqua.nl/co2-toebehore...o2+fles&results=373#/200-fles_inhoud-500_gram

Ik zag net op deze website ook dat zij flessen ruilen waarvan de datum vervallen is. Morgen ga ik even bellen en dan weet ik meer.

Voordat je een fles gaat kopen, kun je ook bij een drankenhandel informeten of ze koolzuurflessen voor een biertap hebben.
Je betaald dan statiegeld plus vulling. Fles ruil je dan voortaan.
Bij koop van fles, zit je na 10 jaar weer met een fles....
 
Ik heb de flessen bij de webshop van Azaqua kunnen omruilen voor volle flessen. Dit zonder herkeuring! Een aanrader voor iedereen die met een verlopen keuringsdatum zit. Vlot antwoord op de mailtjes en met twee dagen had ik volle flessen in huis.
 
Dat is dan mooi geregeld zo.
 
Dan hebben ze vast daar niet goed op gelet en erop vertrouwd dat ze gekeurd waren.

Ik had ze gebeld en gevraagd of het een probleem was. Ze vonden het geen probleem zo lang de flessen er goed uit zagen.
 
Voor noodgevallen is dat best een optie maar als je regelmatig de fles moet laten vullen dan is het prijzig door de porto.
 
Dit staat ook in de link en dat klopt m.i. niet want zonder geldige keuring mag men de fles niet vullen en zal deze eerst geherkeurd moeten worden.

Mijn fles valt buiten de keuringsdatum, kan deze worden hervuld?
Ja dat kan. Als de fles in goede conditie is, kan deze worden gevuld.
 
Terug
Bovenaan