Dennerle CO2-langetermijntest


falerossi

Well-known member
Lid geworden
7 december 2009
Berichten
109
Locatie
Boornbergum, Friesland
Website
www.sport-picture.nl
Om toch wat controle te hebben op hoeveel co2 ik in mijn aquarium pomp was ik opzoek naar een co2 tester. Nu kwam ik de Dennerle CO2-langetermijntest tegen.

Zijn er nog andere modellen van andere merken, die wellicht beter/correcter werken?
 
er zijn nog andere merken ja
jbl heeft er ook een


wat je ook kan doen is je ph en kh meten
dan op google zoeken op ph kh tabel en je kan zo je co2 gehalte aflezen
 
happen je vissen dan niet aan het oppervlak naar lucht

hoeveel bellen geef je
 
Garnalen en een ph onder de 6????
Tja dat hebben meer de mensen die hoge gradaties kweken. Kijk uit met co2 want de meeste garnalen stellen teveel co2 niet op prijs. Waar de grens ligt weet ik niet maar op een garnalen forum kreeg ik jaren terug de wind van voren toen men hoorde dat ik co2 toevoegde.

ik gebruik zowel de co2 continutest van beide merken en merk weinig verschil in de praktijk. Bij JBL kun je veel goedkoper navulling kopen.
 
heb zelf bij mijn crystal's en rili's een ph van 6.2 en kh 0 -1
heb ook beetje co2 erop staan
 
Tja wat is een beetje he. Hoeveel mg/L is dat dan??

Een lage ph is wel mogelijk als de garnalen ook van een lage ph komen of erop zijn gekweekt.
De meeste mensen houden de rilli op leidingwater met een hogere ph. Ik ook dus. Bijtjes en de rilli zitten hier op ph 7.8 en kh rond de 4.
 
ja maar de crystal's wouden niet kweken op een hogere ph
hadden ze bij de kweker ook

en de rili kweken nu ook nog even hard dus geen probleem

volgens de ph kh tabel zit ik op een 9 a 13 mg/l
 
Ja kijk dat is een mooi co2 gehalte hoor. Die is ook niet zo hoog.

De TS praat over een ph kleiner dan 6. Uitgaande van 6 en een kh van 1 dan is de co2 al 30. Bij een kh van 3 is de co2 dan al 90.
Dus bij een ph van 6 of lager moet de kh heel erg laag zijn. De ph moet haast wel wat omhoog.
 
ja dat wel

heb er zelf een ph verlagende bodem in die de kh op 0 - 1 houd
ververs ook met leidingwater aangezuurd tot kh 2 - 3
 
Jullie antwoorden geeft mij nu eigenlijk antwoord op een volgende vraag die ik had. 1,5 week geleden mijn 500gram flesje laten vullen, nu 10 dagen later is die al leeg!
Ik geef dus veel te veel co2! 10 bellen per minuut is dus ruim voldoende voor een 60cm bak!?
 

Terug
Bovenaan