Dennerle Cube 60L (Justinvd)


J

Justinvd

Guest
Daar is hij dan!

Deze week mijn Dennerle Cube van 60L binnengekregen samen met de volgende apparatuur:
  • JBL crystalrprofi Greenlime M binnenfilter
  • Eheim 75Watt verwarming
  • NICREW aquarium LED lamp
Visbestand:

  • Garnalen, weet nog niet welke
  • Jonge l144 uit mijn Ciano80
  • Rasbora's

20180223_152038.jpg

20180223_152057.jpg


Ben gelijk even aan de slag gegaan met wat dingen zoals de bovenkant af tapen met zwart tape om het wateroppervlak niet te zien. Achteraf moet ik breder tape hebben :)

Vandaag ben ik grind (Dennerle Kwartsgrind Zwart) gaan kopen en enkele plantjes en het aquarium dan natuurlijk ook inrichten!

20180223_192913.jpg

20180223_190100.jpg


Let niet op de inrichting en planten, dit is allemaal een tijdelijke inrichting voor de opstart. Eerst moet ik voor mijn idee nog enkele dingen regelen.

upload_2018-2-23_19-43-46.png


Dit is mijn idee, ik ga dit weekend een keramische schaal proberen te creëren met een opening. Daarna ga ik het ombouwen tot dit design maar dan nog zonder Boom. Die ga ik proberen te verkrijgen op Bonsaidriftwood.com

Hopelijk zo snel mogelijk Meer foto's
 
Ben gelijk even aan de slag gegaan met wat dingen zoals de bovenkant af tapen met zwart tape om het wateroppervlak niet te zien. Achteraf moet ik breder tape hebben :)
Waarom niet verder vullen?
 
Waarom niet verder vullen?

Dan komt het waterpeil boven de filter uit en de filter kan niet hoger. En dan krijg ik geen goed stromend oppervlak en breking van de kaamlaag. Er ligt een afdekplaat op die ook niet helemaal bovenin zit
 
Ben benieuwd naar het project!
 
Ik ook haha, moet veel gaan knutselen en hopen dat het allemaal lukt. Met name een opening krijgen in een keramieken pot
En met een dremel ofzo? Misschien kan je die wel ergens lenen.
 
Ziet er wel veelbelovend uit , succes ermee.
 
Dit was me wel het weekendje!
Gisteren wakker geworden en zag een mooie regenboog bij het aquarium:
20180224_085934.jpg


Helaas kwam ik er wel achter dat de eheim thermometer "kapot" was. Hij staat namelijk de hele tijd aan, zelfs als hij op de laagste temperatuur (18C) staat in mijn grote bak met een temperatuur van 24C, maar ik kon hem gelukkig retourneren.

En vandaag ben ik bezig geweest met de 1e stap van het project, de heuvel. Met een diamantzaag is er een opening gecreëerd in een kramieken pot. Deze heb ik vervolgend in het aquarium gedaan en met toevoeging van wat extra grind een heuvel gemaakt:
20180225_151551.jpg


Echter is de heuvel nog erg instabiel en als ik dus even bezig ben ik het aquarium kan er wat van de onderliggende bloempot zichtbaar worden. Dit ga ik oplossen door middel van stenen en planten uiteindelijk wanneer de tijd daarvoor rijp is.
Rond de opening van de grot zitten momenteel steentjes om de opening duidelijker zichtbaar te maken en wat te verstevigen tegen het grind. Binnenkort ga ik op zoek naar mooie stenen en deze lelijke steentjes ook vervangen. Hopelijk zien jullie weer snel een foto ;)
 
Boompjes kan je online kopen ;)

Benieuwd hoe je project gaat uitpakken :)
 
Ligt eraan welke je dan zoekt
 
Ik vind die zelf niet natuurlijk genoeg en hebben voor dit idee niet de juiste vorm. Ik dacht aan deze:
https://bonsaidriftwood.com/product/als-196-2/
Die ziet er uiteraard prachtig uit, maar omdat je ook al een Noord Koreaanse raket lanceerinrichting in je bak hebt staan had ik een wat goedkopere uitvoering voor je uitgezocht. Maar ook jouw duurdere bonsai boompje verbrand bij de lancering van die raket hoor.
 
Mooie bak hoor!
Persoonlijk had ik voor een extern filter gekozen.
Maar vind het een prachtig project allemaal met die keramische pot en zo :D
 
https://www.aquastorexl.nl/superfish-bonsai-driftwood-large.html

https://www.azaqua.nl/110-bonsai-boom

Zijn dezelfde. Ik heb er zelf voor gekeken maar toch gekozen voor gewoon spiderwood en dus meer plekken om te verstoppen/ schuilen voor de garnalen.

Ik heb deze bomen in de winkel gezien maar deze zijn gericht naar een kant toe in tegenstelling tot die andere bomen die gecentreerd zijn wat voor dit design mooier is.
 
Mooie bak hoor!
Persoonlijk had ik voor een extern filter gekozen.
Maar vind het een prachtig project allemaal met die keramische pot en zo :D

Een externe filter past helaas niet maar dit is een goede filter en wanneer ik de achterwand zwart heb zal hij minder opvallen. Hopelijk komt alles er mooier uit te zien binnenkort. Ik moet vooral wachten tot ik de planten kan plaatsen zoals naaldgras voor op de voorgrond. Hier wacht ik echter mee aangezien de opstart best zwaar kan vallen voor een plant. Ben zelf nog niet 100% tevreden over het design en alles. Maar dat kost tijd.
 
20180226_154102.jpg

20180226_154052.jpg


Ik ben weer even bezig geweest, de opening van de grot mooier gemaakt en heb stenen erin gedaan zodat ik een mooie selecte kan maken welke ik wil gebruiken.
 
Externe filter past niet? Ik heb op beide cube bakken een externe gehad en ik heb nu de scaper van Dennerle en ook daar heb ik een externe op.
 
Externe filter past niet? Ik heb op beide cube bakken een externe gehad en ik heb nu de scaper van Dennerle en ook daar heb ik een externe op.
Past niet mooi op/onder de tafel bedoel ik hiermee
 
Welke tapijt/voorgrond plant zou ik nemen? Ik voeg geen co2 toe. Ik dacht zelf aan naaldgras maar als iemand anders goeds weet hoor ik het graag. De waterpest gaat sowieso weg, de vallisneria blijft staan als achtergrond plant. Ik vind michranteum etc ook mooi maar die vereisen co2 dacht ik.
 
Weer tijd voor een update, ben gister bezig geweest me de zwarte achtergrond en vandaag wat plantjes:

  • Lilaeopsis Novae-Zelandiae

  • Sagittatia Teres? ookal vind ik het meer lijken op de Sagittatia subulata
20180301_151153.jpg

20180301_151249.jpg


De waterpest gaat er volgende week ongeveer uit, heb die genomen voor de opstart van het aquarium. Tot nu toe geen algen gezien, aquarium draait 1 week.

Ik will dat de Lilaeopsis dicht gaat groeien links en rechts van de opening, dan hogerop hoop ik dat de Sagittatia mooi zichtbaar gaat worden. De top van de heuvel laat ik niks groeien aangezien hier de boom gaat komen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuke plantjes en zover ik weet wordt de Teres wat hoger.
 
Leuke plantjes en zover ik weet wordt de Teres wat hoger.

Ik zie wel wat er mee gaat gebeuren. Hopelijk vormt het een mooie mat. Ik heb de Lilaeopsis niet in al te kleine stekkes gedaan omdat het natuurlijk heel erg aan elkaar vast zit. Ik weet niet of het verstandiger is om het in nog kleinere stukjes te planten.
 
Gister 5 rasbora's Hengeli opgehaald. Zien er heel mooi uit. Kon gisteravond en vanochtend helaas geen 5 meer zien maar 4. Ook geen lijkje of dergelijke. Heb even met een lampje onder de heuvel gekeken. Kon daar ook niet echt iets zien, maar kan ook niet alles onder de heuvel zien. Ik neem niet aan dat er een visjes vast zit onder de heuvel want de uitgang is makkelijk te vinden want daar komt het licht vandaan. Maar wie weet verschijnt het visje weer.
 
Alles gaat goed tot nu toe, sinds kort ook 20 vuurgarnalen/sakura's opgehaald. Helaas ligt de bonsai boom al 9 dagen bij de douane. Wel heb ik er mos etc in gedaan voor de garnalen. Hierbij wat foto's.
20180320_181038.jpg

20180320_180157.jpg

20180320_180703.jpg
 
Mooi hoor en gelijk al eitjes! :thumbs:
 
Mooi hoor en gelijk al eitjes! :thumbs:
Ja er zijn 2 zwangeren meegekomen. Hopelijk gaat dat allemaal goed, ik zie geen lijkjes tot nu toe alleen velletjes tenzij dat lijkjes zijn maar dat neem ik niet aan aangezien ze geen kleur hebben. Deze dame lijkt op barsten te staan in ieder geval. Kan je zien aan de kleur van de eitjes zien of ze goed bevrucht zien trouwens?
 

Terug
Bovenaan