Wat is er nieuw

Dennerle duomat 1200

  • Onderwerp starter Onderwerp starter OVL
  • Startdatum Startdatum
O

OVL

Guest
Hallo,
heb op marktplaats een dennerle duomat 1200 op de kop kunnen tikken.
Nu volgens de handleiding moet je op de program knop duwen en dan zou de ingestelde temperatuur verschijnen. dan aan de zwarte knop + of _ draaien om temp in te stellen. Bij mij gebeurt er niets!! de display toont gewoon de temperatuur en niets veranderd!
heeft iemand een idee? (of ik heb weer iets gekocht dat stuk is)

CoISYSHF_nSHh4LZdxa33XNe_FyY955z.jpeg
 
misschien moet je de program knop een paar seconden ingedrukt houden?
 
Ja minimum 5 seconden, dan veranderd display en kun je temp instellen; WERKT NIET BIJ MIJ, zelfs na 50 seconden
 
Dat is de handleiding die ik gevolgd heb! Maar het werkt niet, hij blijft gewoon de gemeten temperatuur van het water aangeven. Als ik de sonde dan in koud water leg, dan gaan de 2 verwarmingen aan. Hij staat dus geregeld op een lage temperatuur, maar ik kan niet zien welke en ik kan de temperatuur ook niet regelen!!
 
Er staat in de handleiding ook dat je de regelknop niet mag verdraaien. Want als de stroom eraf gaat en er weer op komt. Dan neemt hij deze nieuwe waarde over. Ik zou eens die voeler in je aquarium hangen. En de knop verdraaien totdat de verwarming aan gaat. Je weet dan dat je een halve graad hoger zit dan je bak temperatuur.
Doorgaans is de stand in het midden tussen plus en min meestal 25 graden.
Probeer het eens uit.
 
Goed idee, ga dit zondag uitproberen (morgen werk !!)

bedankt Marcel!!!
 
Ok,
ik heb je idee geprobeerd Marcel, maar het werkt niet. Omdat de temperatuur dat is ingesteld meer dan 2 graden lager is dat de temp in het aquarium blijft het display knipperen,(alarm modus) en je kan dus niets doen, wanneer ik op de program knop duw gebeurt er ook niets!
(ik weet niet juist welke de ingestelde temperatuur is, daar ik het niet kan aflezen)
Ik heb de grote knop gedraaid, .... ook niets
Heb reeds 2 mails verstuurd naar de verkoper op Marktplaats, maar nog steeds geen antwoord!!!!
 
Heb vandaag een mailtje verstuurd naar Dennerle zelf. Ik ben benieuwd of ik nieuws zal krijgen, eventueel voor een reparatie, maar het hangt van de prijs af! Is het dan niet gewoon beter iets nieuws te kopen?
 
Heb je 'm al geprobeerd met de voeler in een emmer (behoorlijk) warm water?

(De tip uit de handleiding maar dan net ff anders)
Als je *te* warm water hebt (boven de ingestelde temperatuur) zou ie helemaal niets moeten doen -- geeft ie dan nog steeds stroom naar de kabel of het warmte-element, dan issie echt stuk.
Hoef je je dat dat iig niet meer af te vragen.
 
Heb dat reeds geprobeerd,in kouder water geeft hij stroom aan beide elementen , bij te warm slaagt hij af.
Ik kan hem gewoon niet instellen op gewenste temperatuur.

Kreeg vandaag reeds antwoord van Dennerle (goede service) Ze maken dit model niet meer sinds 2001, ook geen wisselstukken te krijgen. Volgens hen is de "program" toets stuk!!
Heb me dus laten vangen door de verkoper !!!!!!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan