Wat is er nieuw

Dennerle grind en plantenvoeding

1978

Well-known member
Lid geworden
19 augustus 2014
Graag jullie advies: voor mijn nog in te richten aquarium wil ik als starter een Dennerle licht bruine grindbodem gebruiken. Maat korrel is 1 tot 2 mm en afgerond.

Aquarium (Eheim Scubaline 140l) zal zeer waarschijnlijk een gezelschapsbak worden met kleine vis (5 cm max).
Uiteraard ook planten, zal starten met makkelijk te houden soorten.

Hoeveel kg grind heb ik nodig denken jullie? Het aquarium is 80cm lang en 35 breed.

Wat kan ik als beste toevoegen aan het grind? Voedingsbollen icm vloeibare plantenvoeding?

Ik zelf heb ook een 80 cm bakkie...volgens mij gingen er bij mij 2 zakker in van 10 kilo 🙂 20 kilo dus...ligt er ook aan over je het vlak wil hebben of wat glooiend..weel hout of stenen...of niet...maar ik de winkel weten ze ook wel de hoeveelheid die je ervoor nodig heb.
Mij is verteld...dat als je een aquarium opstart..je toch beter een voedingsbodem kan gebruiken vanwege het wortelen...ze groeien dan ook wat sneller...nu heb ik bodemverwarming...dus bij mij groeit het zowiezo wat beter 😉
Vloeibare plantenvoeding...wordt vaak gebruikt.

Maar goed...zijn er altijd bij die het beter weten dan ik...dus wacht even de reacties af van de rest 😀

suc6

Wat nu de beste bodem is voor plantjes weet ik ook niet.
Maar wel dat bijvoorbeeld een visje als die op het plaatjes van '1978' graag graaft en daarvoor is een fijnkorrelige zandbodem toch echt het beste.

Oftewel: een afweging te maken dus.

~ Ivo

Helaas werken deze bodems in veel gevallen niet optimaal.
Omdat het 1 product is, krijg je maar een beperkte rijkdom qua bacterien.
Dat kan er voor zorgen dat je indraaiperiode veel lang kan duren.

Gewoon licht fijn grind is veel beter.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan