Wat is er nieuw

Dennerle nano 60 of scaperstank 50 voor aziatisch biotoopje

Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Ik zou er ooit nog een derde aquarium willen bijnemen om in te richten als aziatisch biotoopje. Daarin zou ik dan dwerggourami's of een betta willen in huisvesten met eventueel nog een extra bodembewoner. Ik vind de cube 60 prachtig maar is mss minder interessant voor vissen aangezien zijn rare afmetingen 38x38x43. De scaperstank 50 is dan al 45 breed wat al beter is maar dan ook meteen het maximum dat die mag hebben. Zijn er interessantere merken qua nano eventueel ?

Superfish Aqua 60 is 48 breed. Te veel?
De twee aquaria die je noemt, zijn dat open bakken? Beetje tricky met Betta's, die k�nnen springen.
Overigens is 38x38 helemaal niet zo'n rare maat, je kunt er h��l goed diepte in maken voor zo'n kleiner aquarium.

De dennerle scaper's tank is erg mooi, heb hem sinds kort zelf en ben er super blij mee!

Ik vind de Dennerle bakken altijd prachtig om te zien. 😉

Mascha&Ivo zei:
Superfish Aqua 60 is 48 breed. Te veel?
De twee aquaria die je noemt, zijn dat open bakken? Beetje tricky met Betta's, die k�nnen springen.
Overigens is 38x38 helemaal niet zo'n rare maat, je kunt er h��l goed diepte in maken voor zo'n kleiner aquarium.

Nah...Ik heb al een superfish en die 60 vind ik lomp en wat me ook stoort is dat je via de zijkanten niet in je aquarium kan kijken. Een dekplaat wil ik er sowieso bij hebben, ook al omdat labyrinthvissen best lucht happen die qua temperatuur niet teveel verschilt van het water.

Het zal de 50 of de 60 worden met een lichte voorkeur voor de 50 omdat deze breder is.

Kan je in zulk aquarium een harem betta splendens kwijt ? Wsl niet...
Anyway, heb mijn gedachten eigenlijk toch al op de trichogaster lalius gezet.

Voor de scape die je voorstelt zou ik inderdaad eerder voor breedte dan hoogte gaan. De scapers tank dus. Ik zou alleen niet weten welke alternatieve bakken er zijn die qua looks in de buurt komen bij de scapers tank.

Deze advertentie misschien in de gaten houden ? De aangeboden verlichting heb ik zelf ook 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan