Dennerle Nano Bio CO2 Set voor mini aquaria: hoe zit het met geluiden van dit soort systemen?

A

AnjadW

Guest
mopmenteel gebruik ik vloeibare co2 in mijn 60 liter kubus van dennerle, maar aangezien het toch wel regelmatig voorkomt dat ik het vergeet erin te doen, zit ik erover te denken om bovengenoemd systeem aan te schaffen. maar ik vraag me af of je het systeem hoort werken... hoor je brommen of zo, net als bij sommige filterpompjes of is het echt stil?
ik ben namelijk net zo blij dat ik nu niks hoor van mijn bakkie...

groetjes, Anja
 
Meestal ga je dit toch wel lichtjes horen, maar ik weet er nu ook niet zo heel veel van...
Misschien wel iemand anders?
 
Der bromt niets.. het is bio-co2..
Ik weet niet wat voor diffuser bij dit systeem zit?
Zelf gebruikte ik altijd een omgekeerd bakje en dan hoorde ik alleen om de zoveel tijd (als het bakje vol zat) een co2-bel naar de oppervlak schieten.
Het werken met bio-co2 maakt verder geen geluid.
 
ik weet het allemaal ook nog niet precies hoe het werkt. maar in de winkel krijg je natuurlijk alleen maar positieve dingen te horen, dus ik dacht ik vraag hier ook wat info.
dus iedere bel hoor je komen... maar ik heb geloof ik ergens gelezen dat je ongeveer 20 bellen per minuut moet hebben... dus dan hoor je iedere paar seconde een "plopje" of zoiets?

groetjes, Anja
 
Normaal hoor je helemaal niets bij CO2 systemen.
die zogenaamde belletjes zijn echt niet groot genoeg om ze te horen ploppen hoor!
 
Als alles goed is dan hoor je niks hoor. Misschien heel af en toe de bel co2 die over is en ontsnapt maar zelfs dat hoorde ik niet hier.
 
oke, bedankt voor de info mensen.
dan ga ik eens kijken waar ik het goedkoopst uit ben... haha.

groetjes, Anja
 
nou, ik heb een setje gekocht, hij loopt inmiddels, en inderdaad, niks te horen... gelukkig.
van Dennerle, met zo'n flipper erbij. grappig om die bellen als een omgekeerde knikkerbaan omhoog te zien gaan.
nu nog op zoek naar zo'n "raamplakker" waar je aan het kleurtje kan zien of er genoeg CO2 in het water hebt.

groetjes, Anja
 
niks te horen, daar kom ik toch op terug... je hoort regelmatig een soort plopje. ik hoop dat de rest hier daarmee kan leven. ze zijn erg gevoelig voor geluiden. nou ja, de muziek of tv maar wat vaker aanzetten he, dan vallen dit soort geluidjes vast niet op...
ik had trouwens verwacht dat er nu op de plantjes van die mini-belletjes komen, maar daar zie ik (nog) niks van. ik zie wel die bellen door de flipper lopen, maar als ze eenmaal in het omgekeerde bakje zijn, is er niks meer te zien.

groetjes, Anja
 
Ik ben even heel benieuwd hoe het inmiddels bevalt. Heb je ook wat foto's van de installatie. Ik zit er zelf namelijk ook aan te denken.
 
Sorry voor de late reactie, ze waren een pagina opgeschoven, en dat had mijn aandacht niet...
Wil je nog foto's?
Kan wel wat schieten, maar heb niet zo'n best toestel...

groetjes, Anja
 
Hoe is het nu met het geluidsnivo?? Nog helemaal stil mag ik hopen?
 
Je hoort iedere paar seconden een "blub"... als het stil is tenminste. Maar er is mee te leven.
Sommige filterpompjes maken veel irritantere geluiden... vandaar dat ik een beetje achterdochtig was. In een winkel willen ze toch alleen maar verkopen, dus krijg je positievere antwoorden, dan bijvoorbeeld hier.

groetjes, Anja
 
Terug
Bovenaan