Dennerle Nano Cube 20 scape (Rickjuuh)


R

Rickjuuh

Guest
Hallo iedereen,

Het is een tijdje geleden dat ik aanwezig ben geweest op het forum.
Intussen ben ik mijn nano-bakje opgestart met tot nu toe erg goede resultaten.

De techniek in de bak:
Dennerle nano heater 25W
Aquaclear 20 (filterinhoud -> Eheim substrat pro, voorfilter fijne spons)
Dennerle nano light 9W
DIY Citric acid - baking soda CO2

Inrichting van de bak:
Dragonstone
Spiderwood

Substraat:
JBL proscape plantsoil

Planten in de bak:
Anubias coffeefolia
Hemianthus callitrichoides
Lilaeopsis mauritiana
Lobelia cardinalis
Ludwigia mini super red
Pogostemon erectus

Ik hoop van deze bak een mooie scape te kunnen maken, even afwachten tot alles is gegroeid naar wens :D
De waterwaardes gaan in ieder geval helemaal goed :)

Vandaag gemeten:
NO3 - 25
NO2 - 0,25
GH - 4
KH - 6
pH - 6,8
Chloor - 0
CO2 - 25

SAM_8571.JPG


Ook mijn Boraras Brigittae te pakken kunnen krijgen, wat zijn ze snel haha
SAM_8640.JPG


Het is mijn plan om vanaf nu jullie op de hoogte te houden over mijn bakje. Hopelijk vinden jullie dit ook interessant :)

En mochten jullie op of aanmerkingen hebben dan hoor ik het heel erg graag! Al het advies is van harte welkom!!

Groetjes,

Rick
 
Leuke bak, maar misschien wat diepte erin maken door een donkere achtergrond / wand te nemen?
 
Mooie nano cube.

Ben wel benieuwd hoe je die hang-on filter hebt bevestigd. En dat icm de afdekruit.
 
Mooie nano cube.

Ben wel benieuwd hoe je die hang-on filter hebt bevestigd. En dat icm de afdekruit.
Zodra ik tijd heb maak ik er meteen even een fototje van.

Op dit moment steekt de orginele afdekruit een stukje over vanwege de hangop filter.

Binnenkort een stuk plexiglas op maat maken om een betere afdekking te krijgen ;)
 
Heel mooi ingericht enkel is het wel wat klein voor de vissen en zou perfect zijn voor garnalen!
 
Ik ben erover aan het denken om glasfolie aan de achterkant te doen.

En dan witachtig wat dus wel voor een barrière zorgt zodat het aquarium meer diepte krijgt. En tevens de techniek uit het zicht neemt
 
Haha lijkt me niet de beste combo

Ik ben alleen niet zo van de betta, mooie sierlijke vis om te zien op een ander. Maar in mijn eigen bakkie heb ik toch lieverd iets anders
 
tijd voor foto's
SAM_8703.JPG
SAM_8714.JPG
SAM_8715.JPG


De Pogostemon erectus heeft het zo te zien goed naar zijn zin.

Ook de Ludwigia mini super red groeit behoorlijk goed :D

Tips zijn altijd welkom :D
 
Ziet goed groei in :thumbs:
Ja echt behoorlijk goed gegroeid.

De diy CO2 met citroenzuur en baking soda gaat perfect. Tot nu toe nog helemaal geen gekke dingen gehad. En de Co2 is erg stabiel, in tegenstrijd met wat veel mensen zeggen.
Het is wel echt een wereld van verschil ten opzichte van gist diy Co2. Hier is ook geen verwarming bij nodig.

Ik ben nu nog op het teren van mijn eerste diy mix die nu al dik 4 weken meegaat.
Als ik zo naar de flessen kijken zullen ze nog zeker 4 weken meegaan.
 
Wel zag ik twee dagen geleden dat mijn Pogostemon een gedeelte van zijn onderste bladeren los begon te laten.
Een teken van te weinig licht dus...

Om deze reden heb ik de linkse lamp boven het aquarium gezet (extra verlichting)
Dit is een 48 leds lamp, waarvan 12 blauwe leds en 36 witte leds.

Als het goed is moet het probleem nu opgelost zijn. De plant heeft gisteren en vandaag geen blad meer losgelaten.
 
photo_2017-11-16_18-35-11.jpg


Vandaag toch maar wat drijfplanten in de bak gedaan. Stellen de chili rasboras wel op prijs :D
 
Tof ingericht! Mooi bakje!

Ik heb hetzelfde bakje hier, draait al anderhalf jaar zeer stabiel!
Maarre....
ik heb er geen bewoners in, behalve twee clithonslakjes...
No offence, maar ik vind dit echt veel te klein voor visjes, zeker voor de combinatie die ik zie op de foto's...
Wat zit er allemaal in eigenlijk? Ik zie precies vier soorten vis?

Dit bakje is met moeite 20liter en met je bodem, wat hout én een grote steen blijft er nog minder watervolume/zwemruimte over.
Het is mooi ingericht maar het is alles behalve visvriendelijk in mijn ogen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het visbestand is momenteel:
1 neon tetra, opgevangen van een vriend die gestopt is met de hobby. Hij kon er helaas geen ander huis voor vinden, vind het zielig om het beestje aan zijn lot over te laten.
2 man, 3 vrouwen guppen. Op aan het kweken voor mijn neefje die wil ze graag in zijn aquarium hebben.
1 Otocinclus affinis
6 Boraras brigittae

Dus momenteel is het aquarium inderdaad "overbevolkt".
Gelukkig blijven de waterwaardes stabiel en hebben de vissen (zo lijkt het) het goed naar hun zin.

Zoals jullie lezen zijn alleen de oto en de boraras vast in deze bak.
De rest heeft een tijdelijke huisvesting, en gaan wanneer mogelijk over naar een andere bak (als deze gereed is).
 
Ik denk eigenlijk dat het eerder een kardinaaltetra is als ik foto 1 bekijk maar misschien vergis ik me.
En Oto's zijn in feite groepsdieren dus eentje is geen eentje maar vanaf twee is het zeker te veel voor het bakje ;)
Effectief wat sprake van overbevolking en dan zijn de guppen nog niet aan het kweken... :D


Maar goed, het is jouw bakje dus jouw keuze.
Het ziet er alleszins wel mooi uit! :thumbs:
 

Terug
Bovenaan