Wat is er nieuw

Dennerle nano cube 30 aquascape (the cave) van Tinoush

Tinoush

Well-known member
Lid geworden
24 september 2012
Nu dat alle mijn aquariums plantvrij zijn, mis ik toch een eetje een goed beplant aquarium. Aangezien ik nog veel spullen heb liggen heb ik besloten om toch een nano cube te proberen. De bedoeling is dat ik meer ga leren over platen wereld. Dus vissen staan dit keer als bijzaak en hulp.

Ik zal het op lage budget houden. Dus tweedehands, AliExpress en goedkope oplossingen voor techniek. Planten en Soil etc geen bezuinigen.

Op marktplaats de bak gevonden voor €15.
Kast bij Ikea gekocht voor €40 uit mijn hoofd.
Voor geïnteresseerden het is 30x30cm en 70 hoog.

1000060572.jpg

Verlichting had ik al. We gaan zien of er planten van kunnen groeien

Gisteren de scape afgemaakt. Alle vingers onder secondelijm. 😂 Dragon stone en black wood gebruikt. Ik begreep dat dragon stone geen invloed heeft op water waardes dus minder kans op algen. Anders had ik liever seiryu stone gehad. Cave is klaar nu 4 weken dark start. Daarna planten kopen.
1000061532.jpg

Bodem is Dennerle Schaper soil.

Ik zou Dragonstone heel goed borstelen want ik heb het ook gehad en zelfs na afspoelen kwam er heel veel bruine stof vanaf.

Ik zou Dragonstone heel goed borstelen want ik heb het ook gehad en zelfs na afspoelen kwam er heel veel bruine stof vanaf.
Ik ben 40 minuten mee bezig geweest. Van heet water tot hogedrukreiniger. Er blijft maar stof vanaf komen. Denk het is niet anders. Eruit filteren straks.

Een foto vanuit een andere hoek.
1000061602.jpg

Co2 zuur en baking powder mix.
1000061594.jpg

Diffuser
Kan met mond niks erdoorheen blazen. Denk er is veel meer kracht voor nodig. Ik mis nog dropchecker vloeistof. Die koop ik met klanten.
1000061598.jpg

Laatst bewerkt:
En de externe filter.
Eden 501 stofzuiger die ik had liggen. Al een tijdje. Reden voor deze kiezen is omdat er straks een verwarming in kan met een oase adapter. 👍 Bio media moet nog in. Rechts
1000061596.jpg

Alleen bij AliExpress kunnen vinden. In- en uitlaat 10mm van glas.
1000061600.jpg

1000061601.jpg

En nu met water vullen. Heeeeeeel langzaam 😄
1000061606.jpg

Leuke scape en dito start 👍.

Bedankt voor de complimenten mensen. Het is gevuld vrijwel zonder vervuiling. Laat de donkere start beginnen. Over 4 weken komen de planten in. Nu is de ammonia te hoog voor de planten door de soil.

1000061608.jpg

Leuk begin zo, al een keuze gemaakt kwa planten ?
Ook een aparte maat zo 70 hoog, nog nooit gezien deze maatvoering.

Leuke bak! 🙂 Apart inderdaad zo hoog, wel erg leuk! Benieuwd hoe het eind resultaat wordt.

Leuk begin zo, al een keuze gemaakt kwa planten ?
Ook een aparte maat zo 70 hoog, nog nooit gezien deze maatvoering.
Is de kast hè, niet de aquarium. Ik was onduidelijk sorry. 😄

plantenlijst.
planten aquarium.png

Laatst bewerkt:
Leuk, ik volg. :thumbs:
Wat je de specs van dat lampje?

Dan hoef je ook geen voer te verkruimelen :DD
Ik heb hem lang geleden gekocht.
Enige wat ik van terug kan vinden is dit.
Ik heb het gevoel dat ik toch een andere lamp ga kopen. Maar eerst kijken hoe dit gaat.
1000061618.png

Correctie over aquarium stand.
Ikea kast 40x40x70

Ik heb het gevoel dat ik toch een andere lamp ga kopen. Maar eerst kijken hoe dit gaat.
Bekijk bijlage 384300
Die heb ik maar vond deze boven een 30 liter nano al niet geweldig.

Die heb ik ook nog steeds in mijn bezit, ik meen dat het een lumen van rond de 900 zit.
Maar zou toch wel wat anders aanschaffen want gezien je plantenbestand is dit te zwak

Gezien je plantenkeuze, de bodem en het gebruik van Co2 zou ik persoonlijk kiezen voor de Twinstar EIII 300EC.
Niet vergeten om er een dimmertje bij te bestellen

Die zou natuurlijk ook kunnen, zeker ook dat ie met een dimmer word geleverd. :thumbs:

Welke planten zijn de veeleisers?
Je moet het anders benaderen; je neemt een belichting met veel vermogen én met een dimmer.
Dat is slimmer dan een LED uit te zoeken die bij de plantenbestand past en deze op 100% vermogen te laten draaien.

Daarom neem je een verlichting, die binnen het budget past, met de hoogst mogelijke opbrengst. Dan kan je elke plant laten groeien die je wilt
(Als je maar planten uitzoekt die bij elkaar kunnen)

Die zou natuurlijk ook kunnen, zeker ook dat ie met een dimmer word geleverd. :thumbs:

Je moet het anders benaderen; je neemt een belichting met veel vermogen én met een dimmer.
Dat is slimmer dan een LED uit te zoeken die bij de plantenbestand past en deze op 100% vermogen te laten draaien.

Daarom neem je een verlichting, die binnen het budget past, met de hoogst mogelijke opbrengst. Dan kan je elke plant laten groeien die je wilt
(Als je maar planten uitzoekt die bij elkaar kunnen)
Bedankt voor het uitleg. Ik zal kijken wat in mijn budget valt met hoogste lumen en een dimmer. 👍🏼

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan