Wat is er nieuw

dennerle nano cube 30 (Rein-van-der-Wal)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rein-van-der-Wal
  • Startdatum Startdatum
R

Rein-van-der-Wal

Guest
Oke het aquarium virus is aangeslagen......

Heb even zitten denken over welke het zou worden en toch maar de nano van dennerle.

Wil er een blauwe soort garnaal in houden de fairy vind ik prachtig. Qua planten mos en bodembedekkers.

zX5SMWs_lhO9_uof9viaQLtzyzpzC__h.jpeg

Hier net binnen bij aqua zaak in de buurt gehaald hadden een aanbieding 😀

Hij zou eingelijk in de kast waar hij bij eerste foto voor stond maar dat bleek toch niet te passen 😳 toch de maten niet goed in mijn hoofd zitten... Dan maar naast de tv op de kast staat ook leuk.

Na wat geklooi met de achterwandfolie 😡 het er toch op gekregen. stukje hout op een rvs stukje gaas gezet met rvs schroeven roest niet en het hout blijft mooi op zijn plek 😀.

En zo staat het er nu bij morgen verder best tevreden 😀.

Prachtige bak 😉 me love Dennerle hihi wat ga je ermee doen?

Mandykuh zei:
Prachtige bak 😉 me love Dennerle hihi wat ga je ermee doen?

Ga er mee fietsen.... Haha. Grapje.

Ik ga proberen een mooi garnalen bakje te maken met een boom model er in dus het hout komt mos op en heb nog leisteen achter het huis liggen daar ga ik kleine stukjes van pakken voor op de bodem.

Zelf zou ik eerst het stuk hout in de week zetten.
Het gaat verschrikkelijk afgeven qua kleur en dat krijg je nu direkt in je bak.
In een emmer zetten met een steen er op en dagelijks een paar keer schoon water er in.
Voor de rest lijkt het me een heel mooi bakje te worden.

5UJ8SP0EGt2GZWBy_Ovu6COqS7Bscncn.jpeg

Steentjes.

5UJ8SP0EGt2GZWBy_Ovu6COqS7Bscncn.jpeg

zo staat het er nu bij morgen nog extra mos halen.

Erna Esmeijer zei:
Zelf zou ik eerst het stuk hout in de week zetten.
Het gaat verschrikkelijk afgeven qua kleur en dat krijg je nu direkt in je bak.
In een emmer zetten met een steen er op en dagelijks een paar keer schoon water er in.
Voor de rest lijkt het me een heel mooi bakje te worden.

Ik wacht af wat het hout doet. maakt me ook niet heel veel uit als het water een beetje kleurt moet toch nog indraaien.

Dank voor de goede berichten😀

Heeft er iemand nog tips voor leuke laag blijvende plantjes?

Zo vandaag even een giga pluk mos opgehaald heb er maar een beetje gebruikt in de nano de rest maar in de 120cm aquarium gedaan voor de achterwand.

Had een Micranthemum micranthemoides besteld op internet samen met een sera test box sturen ze me een myriophyllum soort zit toch best wel veel verschil in..

Ik vind hem heel mooi.

Maar ik persoonlijk ging weeping moss hebben gebruikt, mooier effect.
Maar dat is mijn mening h�, ik zeg niet dat je het nu moet veranderen 😛

Er zitten 2 soorten mos op het hout java en ?? Weet niet meer. Oeps.

Heb het nu best vol op het hout nu groei groei.

OXkKv-CHsQHG3qZiVt9uo13D-oeP_Tqs.jpeg

zo foto van hoe het er bij staat.

het hout geeft niks af qua kleur aan het water 😀 valt me niks tegen.

ziet er wel aardig uit, toch 2 opmerkingen,
waarom zo een dikke bodem? 5cm is meer dan genoeg
je filter, is dat aquaflow superfish? je weet dat die filter garnalen eet?!

Little zei:
ziet er wel aardig uit, toch 2 opmerkingen,
waarom zo een dikke bodem? 5cm is meer dan genoeg
je filter, is dat aquaflow superfish? je weet dat die filter garnalen eet?!

De bodem is ongeveer 5cm. em beter te dik als te dun lijkt mij. kunnen de plantjes zich mooi wortelen.

en dat filter ja dat is die van superfish. heb er nieuwe filter watten bij die zijn een stuk fijner als de originele.

pAysouHbkA9aKhrpzSrIGZMlDfXDNgtv.jpeg

vUzARXyR_n3YV5L0zbJfz-HRzODAn1Ud.jpeg

vUzARXyR_n3YV5L0zbJfz-HRzODAn1Ud.jpeg

zo de bewoners zijn er.

nitriet piek is al geweest. Had vrij snel als quarantaine een betta in het aquarium dus die heeft aardig geholpen, en dan komt er ook nog bij dat ik water uit een bestaand aquarium heb gebruikt + nog filterstart.

De blue fairy garnaaltjes zwemmen vrolijk in de ronte en maken de boel mooi schoon 🙂 mijn naald gras is weer groen haha.

Leuk bakje al zo, mooi stukje hout ook! Vind alleen de bodemsoort wat minder, beetje erg kunstmatig ofzo maar dat is smaak natuurlijk.

Zijn ook mooi zeg die blauwe garnaaltjes. Zijn zeker een stuk lastiger dan vuurgarnalen?

bodem was de enige mooie donkere soort die ze hadden.

en het zijn eigenlijk veredelde vuurtjes dus ze stellen de zelfde eisen. en het ligt er ook aan waar je ze weg haalt, ik vond mijn levering van aquafizz niet bepaald "kwaliteit".

UBqsD37t1Wo89Rrk7BdUtglLKtibfnNm.jpeg

UBqsD37t1Wo89Rrk7BdUtglLKtibfnNm.jpeg

zo staat het er nu bij nog geen eitjes gezien 🙁 maar er komt deze week een nieuwe levering garnaaltjes uit duitsland zodat de groep wat groter wordt en er niet alleen maar garnalen in zitten bij de zelfde leverancier weg.

ik vind alleen dat ze hun kleur verliezen op de een of andere manier??? iemand een id hoe dat zou kunnen?

Misschien moet je wat minder vaak met ze fietsen....

Dat boompje is echt zo leuk 🙂 En grappig joh, wist helemaal niet dat er "blauwe vuurgarnalen" bestonden.

Sterrekind zei:
Misschien moet je wat minder vaak met ze fietsen....
Ow zou dat het probleem zijn.... Hmm z nou zou ze op hun plek laten staan.

Siemie zei:
Dat boompje is echt zo leuk 🙂 En grappig joh, wist helemaal niet dat er "blauwe vuurgarnalen" bestonden.

Ja de bleu fairy is een doorgekweekt vuurtje. Wist ik eerst ook niet, mja aldoende leert men.
En tanx 🙂.

Ziet er mooi uit en mos doet het goed zo te zien.
Kleine garnalen kunnen in het filterje kruipen via het gaatje van de elektrakabel trouwens.
Hoeveel brigittaes heb je?

Hmm... Is er met dat filter ook een oplossing voor?

Zitten 8 brigitaes in. Dat je die hebt kunnen vinden op de foto... En ja mos groeid mooi. De rest van de planten niet zo snel mja dat komt wel alles op zijn tijd.

geinig dat boompje, heb al meerdere pogingen gedaan maar het lukt me maar niet, hahaha

An Vrolijk zei:
geinig dat boompje, heb al meerdere pogingen gedaan maar het lukt me maar niet, hahaha

Een goed stukje hout is het halve werk. Had mazzel dat ze dit hadden liggen. En het stukje hout bleef niet mooi staan vandaar rvs gaas onder het hout geschroven met rvs.

Rein-van-der-Wal zei:
Hmm... Is er met dat filter ook een oplossing voor?

Zitten 8 brigitaes in. Dat je die hebt kunnen vinden op de foto... En ja mos groeid mooi. De rest van de planten niet zo snel mja dat komt wel alles op zijn tijd.

Ik probeerde het te dichten met een plukje filterwatten maar toen ging het filtertje reutelen en heb een ander merk genomen,dus dat was mijn oplossing 😉

Visjes zijn wel mooi van kleur zo te zien,had ze zelf in m'n aqua40 maar bleven ze bleekjes en hadden het duidelijk niet naar hun zin.

Seabait zei:
Ik probeerde het te dichten met een plukje filterwatten maar toen ging het filtertje reutelen en heb een ander merk genomen,dus dat was mijn oplossing 😉

Visjes zijn wel mooi van kleur zo te zien,had ze zelf in m'n aqua40 maar bleven ze bleekjes en hadden het duidelijk niet naar hun zin.

Ik zal kijken wat ik er aan kan doen misschien een drupje siliconen. Een nieuw filter vind ik ook weer jammer heb net nieuwe watten er bij.

Visjes zwemmen vrolijk rond ja af en toe wat moeite met de stroming terwijl ik hem wel gereduceerd heb mja zijn ook kleine visjes.

Rl8giopPCvZefDrwjuK_E99SeHsHWlXY.jpeg

baby's zijn onderweg 🙂 :smitten: 😉

Woehoe de nieuwe garnaalen zijn binnen van rendo..... Veel betere qualitijd als aquafizz ze zijn allemaal rond de 2 cm en goed levendig. Was bij aqua fizz een megelmoes van maten.

Ziet er al gelijk drukker uit met 10 meer. Foto's volgen.

Komen die garnalen met de post dan 😛 ? (zo klinkt het een beetje 😛 )

Mooi Rein ben benieuwd naar de foto's.

Ja die komen per pakketdienst Siemie,is nu wel riskant aan het worden met de lage temperaturen...

Ja de garnalen kreeften en slakken kunnen en mogen met de post.

Had ze met meerdere mensen in een grote order besteld zodat de verzendkosten mooi laag bleven.
Ze waren volgens de gene waar ze gebracht werden ijskoud maar hebben het wel overleefd nog geen uitval gehad gelukkig.
Ze komen met een speciaal transport maar die verzorgt de boel ook niet helemaal top.

Foto's volgen is alleen lastig met telefoon maken en op mijnalbum zetten en op pc hier plaatsen...

Oh oke. Ik zou het wel eng vinden hoor, zeker nu ja met die kou buiten. Moet je ook maar net thuis zijn als het bezorgd wordt, liggen je garnalen bij de buren ofzo haha. Maar wel grappig dat het gewoon kan, misschien ooit nog eens een idee als ik ergens niet in de buurt aan kan komen (en het wat warmer is)

zo ff een paar foto's van de nieuwelingen en natuurlijk ook de "oude".

vVtYYX0PdG5nfeH6r9h6LjtQcx-M3wMT.jpeg

deze garnaal wort op de een of andere manier licht oranje ??

zo dat waren weer wat foto's wel ... kwaliteit maar ja komt ook van de telefoon.

Heb je nog een totaal plaatje?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan