Wat is er nieuw

Dennerle nano cube 60L van Muf&Punk

• Onderwerp starter Onderwerp starter Muff&Punk
  • Startdatum Startdatum
M

Muff&Punk

Guest
Hallo iedereen,

Ik ben een tijdje weggeweest van het forum en ook een tijd geen aquarium gehad. Maar kon het niet laten en ik heb toch weer een aquarium aangeschaft. Het begon met een Ciano 54liter maar nu sinds een paar dagen heb ik een Dennerle nano cube. Filter is meeverhuisd alsook het water, dus visjes gingen gelijk mee.

Visbestand:
50-tal vuurgarnalen
15 Rasbora Galaxy

Plantenbestand:
Hemianthus Callitrichoides
Eleocharis acicularis
Vesicularia Dubyana
Microsorum pteropus
Die tussen de stenen ben ik helaas de naam van kwijt...

Ik voeg trouwens ook bio CO2 toe.

gTuLel8oU9z9C9fXeXGoEat3zKV1yBOI.jpeg

gTuLel8oU9z9C9fXeXGoEat3zKV1yBOI.jpeg

Super leuk, wil ik ook ooit nog eens aanschaffen

Hele mooie bak! Mooie afmetingen ook 🙂

Leuk hoor. Die tussen de stenen lijkt wat op de Sagittaria Sabulata maar vind het lastig te zien zo.

Leuk bakkie. Ik denk dat het ook de Sagittaria sabulata is, lijkt er in ieder geval wel veel op.

De naam Sagittatia Sabulata komt mij inderdaad bekend voor en hij lijkt er erg op, denk dat jullie gelijk hebben 🙂

De Hemianthus Callitrichoides was inderdaad vrij lastig te planten, hij lijkt wel goed te groeien. Hier en daar wel een gaatje in een blad maar hoop dat dit niets ernstigs is en hij goed door blijft groeien. Ik geef verder geen plantenvoeding oid, enkel CO2.

Hier nog wat plaatjes 😀

Beetje jammer van de weerspiegeling links
7VvjTQW3jBw-ORedUB1aFuhvSd6YPMt4.jpeg

Ik ben gek op mijn Galaxy's, na het eten van die mooie bolle buikjes en niet te missen hun prachtige kleuren!

Een vuurgarnaal

En hier goed te zien dat de Hemianthus Callitrichoides wel aan het groeien is, ook wat omhoog maar niet overdreven tot nu toe. 8 dagen verschil, boven nu, onder 8 dagen terug.

Ik heb toch stiekem wel goede hoop gekregen dat mijn Hemianthus Callichitroides een mooi matje gaat vormen. Nu pas weer een paar dagen verder maar zie al kleine uitlopertjes die eerst naar boven groeiden, nu met zijn wortels zich vast graaft in het grind.

Leuke bak zeg!
Oh oh, door zulke bakjes blijft het kleine-bakjes-virus telkens weer opsteken.
Ik heb alleen geen idee waar ik hem kwijt moet.
Maar je hebt mij weer ge�nspireerd hoor 😉

Mooi bakje, leuk. Je Galaxy's staan er ook mooi bij

Muff&Punk zei:
Ik heb toch stiekem wel goede hoop gekregen dat mijn Hemianthus Callichitroides een mooi matje gaat vormen. Nu pas weer een paar dagen verder maar zie al kleine uitlopertjes die eerst naar boven groeiden, nu met zijn wortels zich vast graaft in het grind.
Geduld ! Komt goed !

😉

Mooi aquarium met super helder water! Die galaxies zijn echt prachtig. De garnalen zien er ook goed vuurrood uit.

Leuk bakje, Mooi ingericht. Rasbora galaxy vind ik een prachtige vis. Ik zou je toch adviseren om een beetje plantenvoeding toe te voegen. HC is best een veel eisend plantje. Zeker als je een mooie dichte mat wilt.

Mooie bak hoor, en mooie garnalen + galaxy's. Gaat dat een beetje samen zo? Ik bedoel, zijn de garnalen niet schuw door de visjes?

Heel mooi hoor, ik vindt dat ook hele mooie bakken, zo strak!
Je Galaxy's zien er goed uit, die ga ik ook nog eens houden.

blupjes zei:
Mooie bak hoor, en mooie garnalen + galaxy's. Gaat dat een beetje samen zo? Ik bedoel, zijn de garnalen niet schuw door de visjes?

Ik heb zelf ook Galaxys en Crystal red garnalen. Die doen elkaar niks en de CR's zijn absoluut niet schuw.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan