Wat is er nieuw

Dennerle nano scapers tank 55 liter

Ivo77

Member
Lid geworden
14 december 2021
Leeftijd
48
Goedemiddag,

Nadat ik gestopt ben met mijn vorige bak en een hele tijd niks meer heb gehad, nu toch weer een kleine bak aangeschaft.☺️☺️
Dit is een Dennerle scapers tank 55liter geworden.
Deze ingericht met Ada Amazonia V2 als bodem,licht zand als voorgrond en met stenen en een paar stukken hout.
Verlichting is Chihiros WRGB 2 slim.
Ook komt er Co2, alleen nog geen tijd gehad om dit aan te sluiten.

Nu heb ik al een week of 9 een 60 liter bak aan het draaien waar ik diverse planten in heb bewaard, die nu in de Dennerle bak zitten.
Hierdoor heb ik een mooi ingedraaide bak met filter met enkele guppies als bewoners.
Sinds gisteravond de andere bak aan het draaien met een Oase Biomaster 250 thermo als filter.
Hier heb ik wat filtermateriaal van het ingedraaide filter ingedaan en de bak gedeeltelijk gevuld met water uit de 60 liter bak.

Filter bevat dus gedeeltelijk ingedraaid filtermateriaal.
Planten hebben al een paar weken in de andere bak gezeten met de Chihiros verlichting erboven en zijn al mooi gegroeid.
Wat is aan te raden qua waterwissels?
En wanneer de Co2 mee laten draaien?

Ik zou gelijk met co2 beginnen, en flink waterwissels doen. Ik heb een andere soil in mn scapersbak en hield dit ook aan als leidraad.
  • Voor een langdurige Aquascape die jaren mee moet gaan adviseren wij altijd het ADA substraat systeem te gebruiken.
  • Ververs de eerste week minimaal 50 % water per dag.
  • In de tweede week om de dag 50 %.
  • In de derde week 3 keer per week 50 %.
  • Daarna gaat u over naar een normale verversing van 30 % tot 50 % per week.

Ik zou gelijk met co2 beginnen, en flink waterwissels doen. Ik heb een andere soil in mn scapersbak en hield dit ook aan als leidraad.
  • Voor een langdurige Aquascape die jaren mee moet gaan adviseren wij altijd het ADA substraat systeem te gebruiken.
  • Ververs de eerste week minimaal 50 % water per dag.
  • In de tweede week om de dag 50 %.
  • In de derde week 3 keer per week 50 %.
  • Daarna gaat u over naar een normale verversing van 30 % tot 50 % per week.
Als ik morgen tijd heb ga ik de Co2 aansluiten.
De gedeeltelijk ingedraaide inhoud van het filter heeft geen meerwaarde?
Verder nog tips voor de opstart?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan