Dennerle Scaper's Tank 35l van Marije74


Nou ja het houdt je van de straat Marije ;)
 
Vandaag weer even wat alg verwijderd met een pincet. Waterwaarden gemeten. Fosfaat is er nog (5mg/l) maar nitraat is al weer zo'n beetje weg. Zou dat in de drijfplanten verdwenen zijn?
NH3/4 weer nihil, NO2 0,1. Stroming van de pomp verhoogd en opzij gezet in plaats van omhoog. Misschien teveel dead spots gehad. Wat puntige blaashorens in de bak erbij gezet om de alg te lijf te gaan. De torenslakjes in de andere garnalenbak blijken ook gejongd te hebben (ik zag naast de drie groten ineens twee kleintjes) dus hopelijk daar binnenkort ook een groter aantal van om te verdelen.

Heb na zitten denken over een nerite slak maar zou de grote hoeveelheden eitjes die die legt en niet te verwijderen zijn, niet mooi vinden denk ik.
 
Even een update. Heb op 5 maart, da's 17 dagen geleden, 5 Vittina waigiensis (rode neritina) slakken gevonden bij de Pets Place. Was op zoek naar Easycarbo want de algen hielden maar aan.
Na een week toch ook besloten er alsnog een halve ml Easycarbo per dag bij te gaan doen. Er zitten nog geen garnalen in. Daarna nog een keer weer handmatig alg verwijderd en een legertje puntige blaashorens vanuit het andere garnalenbakje overgezet naar deze bak.

De algen nemen zienderogen af en de planten groeien goed. Ik heb een week geleden weer Profito, kaliumnitraat en kaliumfosfaat toegevoegd, en ga morgen de waterwaarden weer eens meten.

Wel twijfel ik inmiddels best over de scape. Het hout geeft nog af, en ik vind alles te bruin/groen en zou meer lichtgrijs willen. Ergens komt het nog wel goed met dit bakje maar het duurt beduidend langer.
 
Inmiddels een mooie bak, met soms nog een beetje alg. Aangezien zoon zijn belangstelling voor zijn bakje toch wat begon te verliezen heb ik in overleg met hem zijn bloody mary's en torenslakken eerder vanmiddag naar deze bak overgezet. Ook mooi, al is het dan geen blauw...
2cfd257e-dd6d-409a-9c7b-e80251f877db-jpeg.322766
 
Dat ziet er weer lekker fris uit! En mooi rood is niet lelijk ;)
 

Terug
Bovenaan