Wat is er nieuw

Dennerle sulawesi en leisteengrijs grind

• Onderwerp starter Onderwerp starter Susanne
  • Startdatum Startdatum
S

Susanne

Guest
Is er iemand die deze beide grind kleuren heeft en me het verschil onder water kan laten zien? Ondanks het grote prijsverschil denk ik dat ik de sulawesi mooier vind, deze lijkt donkerder. Is het dat ook?

Hopelijk heeft iemand beide (gehad) en kan me daar foto's van laten zien zodat ik een goede keuze kan maken tussen en niet achteraf spijt krijg.

Boven water lijkt het toch weer anders, dus het liefst foto's van het grind onder water.

Welke bedoel je dan precies,die garnalenkies van 2 kg zakjes oa?

Ja die bedoelde ik John, maar ik ga toch voor diamantzwart omdat het sulawesi grind helaas veel te duur is voor in een 180 liter bak. Twijfelde eerst erg, maar voor �100 a �150 aan grind in een aquarium is natuurlijk eigenlijk belachelijk. Als ik het sulawesi grind wel heel erg mooi om de korrelgrootte en kleur. Hopelijk wordt het diamantzwarte grind onder water en met de lampen net zo mooi grijs als het sulawesi grind. Was daar wel heel erg verliefd op...

Dan hoef ik geen foto van het grind te plaatsen! 😉
Tja hobby's zijn duur maar aan de andere kant heb je vele jaren plezier van de bodem dus is het eenmalig ff een uitgave.

Van welk grind wilde jij een foto plaatsen dan John? Dat is waar, daarom twijfel ik toch weer. 😉 Maar ik ga zondag naar de Vivarium beurs, hoop dat ze het daar beide hebben (het liefst in een draaiend aquarium) zodat ik het in het echt kan bekijken.

Ik heb hier bakjes gehad met dat garnalenkies,staan hier nog 6 dichte zakjes voor een mooi prijsje! 😉

Ik heb helaas een hoop foto's van de pc gewist en heb geen zin om oude albums door te spitten voor verschillende foto's met voorbeelden om eerlijk te zijn.
Is wel zo dat de soort verlichting ook van invloed op de kleur van de bodem is natuurlijk.

Dit is met een 840 lamp van philips zonder drijfplanten oid dus met direct licht.

438414_0_82_p1100989.jpg

Wat zou dat mooie prijsje zijn dan? 😛 Ga je toevallig zonder naar het Vivarium? Anders komen er weer verzendkosten bij... De foto is van het sulawesi zwarte grind toch?

Blijf het heel erg mooi grind vinden, blijft toch bijzonder dat zwart grind grijs wordt onder water. Ik heb straks een daylight en een colourlamp van Juwel, eventueel vervang ik de tweede daylight ook nog door een andere lamp.

Weet jij of het diamantzwarte grind dezelfde kleur zou krijgen?

En welke zou jij aanraden, het diamantzwarte of het sulawesi zwarte grind? En waarom? Welke vind jij mooier? Maakt het voor de corydoras nog uit voor welke bodem ik zou gaan?

Vind zelf het grijze frisser en lichter ogen dan het echt zwarte, maar het diamantzwarte is met genoeg licht ook niet echt zwart toch?

Op de foto is sulawesi zwart uit zo'n 2 kg zakje.
Zit net te kijken en heb in mijn vision eerst die diamant zwart gehad toevallig.
Behalve de korrelgrootte zie ik in kleur weinig verschil.
Diamant zwart oogt idd ook grijzer dus.

Waarom ben je overgestapt van diamantzwart naar sulawesi zwart en is het ene beter/mooier dan het andere naar jouw mening? Waarom zou je voor de ene en waarom voor de andere gaan? Heb je ook van de diamantzwarte een foto voor me? Als het in dezelfde bak was kan ik het goed vergelijken.

Stuur me anders even een pb over de 6 zakjes sulawesi zwart als je wilt.

Ik ben in de vision van diamant zwart overgestapt op filterzand en omdat het een fijnere korrel is had ik voor de andere bakjes sulawesi zwart gekozen.
Dus voor mij was enkel het verschil in formaat korrel het punt want wat kleur betreft maakt het weinig uit tussen die 2.

Pb is onderweg.

Seabait zei:
Ik heb hier bakjes gehad met dat garnalenkies,staan hier nog 6 dichte zakjes voor een mooi prijsje! 😉

Ik heb helaas een hoop foto's van de pc gewist en heb geen zin om oude albums door te spitten voor verschillende foto's met voorbeelden om eerlijk te zijn.
Is wel zo dat de soort verlichting ook van invloed op de kleur van de bodem is natuurlijk.

Dit is met een 840 lamp van philips zonder drijfplanten oid dus met direct licht.

438414_0_82_p1100989.jpg

Heeft niets te maken met het grind sorry dat ik het ertussen gooi, maar is dat de L201 op de foto ?

Klopt Viny.
Was ooit een enthousiaste kweekpoging! 😉

Seabait zei:
Ik ben in de vision van diamant zwart overgestapt op filterzand en omdat het een fijnere korrel is had ik voor de andere bakjes sulawesi zwart gekozen.
Dus voor mij was enkel het verschil in formaat korrel het punt want wat kleur betreft maakt het weinig uit tussen die 2.

Pb is onderweg.

Wat was de reden van de keuze voor een fijnere korrel? Omdat het beter is of omdat je het mooier vindt?

Alleen beter voor de cory's of om meer redenen beter?

Beter voor de bodemvissen idd maar ik zal je eerlijk zeggen dat als er hier een Hornbach in de buurt had gezeten ik dat zwarte zand van ze had gekocht.
Vind het er mooi uitzien en ultiem spul voor bodemvissen die graag in de bodem graven of roefelen.

Ik heb dat zand van de hornbach ook nog staan, maar ben toch meer van het grind, vind ik mooier. Dat Sulawesi grind is niet veel grover dan het zand toch? Het grind is maar ongeveer 1 mm doorsnede, is toch ook erg geschikt voor bodemvissen?

Dat is ook erg fijn nog en zolang het niet scherp is kun je dat prima gebruiken lijkt me.

Als jij het sulawesi grind ook hebt dan zal het wel goed zijn hihi. 😉

Bedankt, grappig dat het er in ieder aquarium met een andere lamp er weer anders uit ziet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan