Wat is er nieuw

dennerle tl buis 895 mm knippert

azie1meter

Active member
Lid geworden
10 maart 2023
Berichten
39
Leeftijd
35
hoi ik heb een nieuwe lamp voor mijn planten besteld, maar hij knippert 2 keer en blijft dan uit.
Ligt dit aan de armatuur, of is de tl buis gewoon kapot aangekomen?

Misschien gewoon een nieuwe lamp proberen....of weet iemand wat het probleem kan zijn, en hoe je dit moet oplossen?

Groetjes Tiny
 
Klinkt alsof hij niet opstart.. vsa stuk? Of zit er een aparte starter in de balk?
 
Liever heb je de aankoopbon ernogbij dan moet je een nieuwe krijgen.
Juist moet t5 in een keer aangaan dus absoluut zonder geflikker dan is het fout.
 
Klinkt alsof hij niet opstart.. vsa stuk? Of zit er een aparte starter in de balk?
Uuuuh klinkt nuttig, maar ik heb er dus heel weinig verstand van 🙈 als het zo is wat kan ik dan doen?
 
Liever heb je de aankoopbon ernogbij dan moet je een nieuwe krijgen.
Juist moet t5 in een keer aangaan dus absoluut zonder geflikker dan is het fout.
Dus het ligt waarschijnlijk aan de lamp? Als dat zo is kan ik er een nieuwe in doen. Maar als het in de armatuur zit, dan heeft dat geen zin, zeg maar. Maar ik heb er geen bal verstand van 😅
 
Wel vind ik dat je tegenwoordig beter(e) ledlampen moet nemen, die zijn ook niet perfect hoor, maar wel stralen ze al het licht naar beneden en dat lukt ons nooit zo intensief met t5 qua stroomverbruik.
 
Als de lamp niet start. Of knippert Kan de lamp stuk zijn, maar OOK kan de starter, VSA of EVSA defect zijn.
om te testen of het echt de lamp is kun je eerst een nieuwe lamp proberen, en als het dan nog niet goed gaat dan is er dus wat met de starter aan de hand.

oude bak?
 
Als de lamp niet start. Of knippert Kan de lamp stuk zijn, maar OOK kan de starter, VSA of EVSA defect zijn.
om te testen of het echt de lamp is kun je eerst een nieuwe lamp proberen, en als het dan nog niet goed gaat dan is er dus wat met de starter aan de hand.

oude bak?
Aha OK, dank je. De armatuur heb ik tweedehands overgenomen inderdaad. Aan de andere kant vd armatuur zit een led, en aan de voorkant dan de denerle tl buis, maar die knipt 2x en valt dan uit. Ik probeer nog 1x een nieuwe, als die ook niet werkt zal het wel iets van die dingen zijn dan
 
Weet niet of LED en gewone tl wel samen gaan. Zover gaat mn kennis ook niet..🙂
 
Of er horen led buizen in je armatuur of er horen TL buizen in. Samen gaat niet. Brand de led buis wel goed? Dan zou ik er een gelijke ledbuis bij kopen. Laat even een foto zien van het tech. plaatje wat er op je armatuur zit?
 
Of er horen led buizen in je armatuur of er horen TL buizen in. Samen gaat niet. Brand de led buis wel goed? Dan zou ik er een gelijke ledbuis bij kopen. Laat even een foto zien van het tech. plaatje wat er op je armatuur zit?
Ja het is aan de ene kant voor een led, aan de andere kant past alleen een TL. Waarom dat zo gemaakt is weet ik ook niet. Normaal zitten de doppen er ook op bij de tl, alleen die heb ik er voor de foto even afgelaten, omdat de buis het toch niet doet
20230310_162736.jpg
20230310_162732.jpg
20230310_162754.jpg
 
Weet niet of LED en gewone tl wel samen gaan. Zover gaat mn kennis ook niet..🙂
Het gaat samen, waarom dit zo zit weet ik ook niet. Aan twee kanten zit verschillende aansluiting. 1 voor led en 1 voor tl
Wat gek eigenlijk? Nooit over nagedacht...Zijn er meer mensen die dit hebben bij een multilux? Of zou de vorige eigenaar dit zelf zo gemaakt hebben 🤷‍♀️
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je toch fout zit….

LET OP: alleen geschikt voor de Juwel MultiLux LED unit. Niet compatibel met T5 TL units.
 
Denk dat je toch fout zit….

LET OP: alleen geschikt voor de Juwel MultiLux LED unit. Niet compatibel met T5 TL units.
Ja zou het toch?? Waar de lamp in moet, is aan twee kanten wel degelijk verschillend? (Zie foto) bij de ene kant zitten doppen voor een t5, en aan de andere kant doppen voor een LED. Dan is dat wel heel apart...Sorry ik snap er niks meer van 🙈🙈
Als ik dan dezelfde doppen koop en er een LED bij doe, zou hij het dan wel doen...? echt gek ik heb het zo gekocht, dus ging er vanuit dat het zo ook gewerkt heeft...wat stom
 
Laatst bewerkt:
Als je de centen hebt dan kun je er ook een nieuwe ledbalk van juwel in zetten.
 
Hier is, zo lijkt me, iets geconstrueerd. Het gaat hier om een TL buis én om een ledbuis die duidelijk in een TL fitting is gezet met een gesmolten mof erom heen vastgezet en met een eigen voedingskabeltje. Niet iets wat je zo kan kopen. Zelf zou ik daar geen aandacht meer aan geven. Koop nieuwe verlichting! Verlichting is ook een van de belangrijkste toevoegingen behorende bij een aquarium. Koop dus wat goeds!
 
Hier is, zo lijkt me, iets geconstrueerd. Het gaat hier om een TL buis én om een ledbuis die duidelijk in een TL fitting is gezet met een gesmolten mof erom heen vastgezet en met een eigen voedingskabeltje. Niet iets wat je zo kan kopen. Zelf zou ik daar geen aandacht meer aan geven. Koop nieuwe verlichting! Verlichting is ook een van de belangrijkste toevoegingen behorende bij een aquarium. Koop dus wat goeds!
Jammer dat ik dat niet doorhad...de ene LED doet het gelukkig wel, maar waarschijnlijk is het dus een oudere omgebouwde t5...? Vervelend. De verkoper is al een tijd niet te bereiken, en na een slechte review reageerde hij opeens wel. Heel boos. Maar daar koop ik niks voor helaas. Weer wat geleerd, iedereen bedankt voor het meedenken
 
AquaCafe
Help Users
      triple: Vroege morgen
      Terug
      Bovenaan