Dennerle Trocal led controller

M

MacMouse

Guest
Hallo, ik heb een Dennerle bak van 35L en ben aan het kijkennaar de trocal 40cm in combinatie met de Trocal led controller.
Een flinke uitgave en dus daarom de volgende vraag. In de omschrijving van de controller en ook op de site van Dennerle zie ik dat de controller in te stellen is via de controller zelf?
Dit is voor mij erg belangrijk want ik heb geen PC maar een Mac. Hij moet dus echt alleen via de controller in te stellen zijn en niet via PC.
Nu lees ik de manual en zie daar toch aan het begin staan dat je de software eerst in de controller moet laden via je PC?
Als dat het enige is kan ik nog wel ergen eens ;laptop lenen, maar liever doe ik het helemaal via de controller.
Wie heeft hier ervaring mee/

dank vast!
 
Je zou eventueel ook een Windows VM kunnen laden in een Mac als ik me niet vergis.

Btw PC betekent personal computer, iets wat een Mac ook gewoon is.
Het is gwn een PC alleen dan met het verkeerde OS erop
 
Hallo, ik heb een Dennerle bak van 35L en ben aan het kijkennaar de trocal 40cm in combinatie met de Trocal led controller.
Een flinke uitgave en dus daarom de volgende vraag. In de omschrijving van de controller en ook op de site van Dennerle zie ik dat de controller in te stellen is via de controller zelf?
Dit is voor mij erg belangrijk want ik heb geen PC maar een Mac. Hij moet dus echt alleen via de controller in te stellen zijn en niet via PC.
Nu lees ik de manual en zie daar toch aan het begin staan dat je de software eerst in de controller moet laden via je PC?
Als dat het enige is kan ik nog wel ergen eens ;laptop lenen, maar liever doe ik het helemaal via de controller.
Wie heeft hier ervaring mee/

dank vast!
Hier lees ik dat de controller te bedienen is met z'n knoppen. Middels de PC wordt de bediening als meer comfortabel aangegeven.

 
Dank beiden! Ik ga maar geen discussie beginnen over het betere OS:D
Ik las ook dat het via de controller zou moeten kunnen, maar ben gewoon gezien het bedrag dat je neertelt graag zeker. Ik hoop dat er hier iemand is die hem gebruikt..
 
Ik ga maar geen discussie beginnen over het betere OS:D
Is ook geen discussie, het is gewoon jammer dat windhoos zo breed gedragen is en dat “bijna alles” erop is gebaseerd.
Geef mij maar Linux hoor, en zover ik heb begrepen is Mac OS gewoon Linux met een fancy skin
 
Ik heb deze controller en hij is idd vanaf de controller zelf te bedienen.
 
Dat is goed om te horen! Nu nog effe sparen:)
 
Is ook geen discussie, het is gewoon jammer dat windhoos zo breed gedragen is en dat “bijna alles” erop is gebaseerd.
Geef mij maar Linux hoor, en zover ik heb begrepen is Mac OS gewoon Linux met een fancy skin
Nee hoor, Apple OS is afgeleid van NeXTStep, nog vroeger van ondermeer Xerox PARC. Oh, en Microsoft is zelfs aandeelhouder van Apple. Dit als een geval van een lening die men destijds verleende aan Apple toen dit bedrijf in de problemen zat.
 
Ik las in een ander draadje dat Tuinkabouter de verlichting 12 uur aanhad met een opstart fase en dimfase. Klinkt goed. Ik heb een kleine bak (35L) met wat planten achterin. Sorry ken de namen niet, maar 1 groene soort kleinbladig en 1 waarvan het blad rood zou moeten worden, ook kleinbladig , die heetf wat meert licht nodig)) grasachtige op voorgrond en wat mos op stenen.
Mag ik vragen hoe je e.e.a ingesteld hebt staan? Bij start het % opschroeven en hoe weer best af te bouwen? Ik heb ook gelezen dat op de top je best op 95% kunt zitten en niet de volle 100%?
Het gaat dan om de Trocal led 18 watt met de controller.
De bak staat nog in te draaien ( nu 1 week) dus tips en adviezen zijn welkom. Bodem is pro scape plant soil en dus regelmatige verversingen:)
 
Nee hoor, Apple OS is afgeleid van NeXTStep, nog vroeger van ondermeer Xerox PARC. Oh, en Microsoft is zelfs aandeelhouder van Apple. Dit als een geval van een lening die men destijds verleende aan Apple toen dit bedrijf in de problemen zat.
My bad

Ik las in een ander draadje dat Tuinkabouter de verlichting 12 uur aanhad met een opstart fase en dimfase. Klinkt goed. Ik heb een kleine bak (35L) met wat planten achterin. Sorry ken de namen niet, maar 1 groene soort kleinbladig en 1 waarvan het blad rood zou moeten worden, ook kleinbladig , die heetf wat meert licht nodig)) grasachtige op voorgrond en wat mos op stenen.
Mag ik vragen hoe je e.e.a ingesteld hebt staan? Bij start het % opschroeven en hoe weer best af te bouwen? Ik heb ook gelezen dat op de top je best op 95% kunt zitten en niet de volle 100%?
Het gaat dan om de Trocal led 18 watt met de controller.
De bak staat nog in te draaien ( nu 1 week) dus tips en adviezen zijn welkom. Bodem is pro scape plant soil en dus regelmatige verversingen:)
Klopt maar mijn instellingen heb jij niks aan gezien mijn verlichting 100% DIY is.
Maar Opzich in 2 uur opbouwen naar 80% en dan aan het einde weer 2 uur afbouwen naar 0 is prima
 
de dennerle controler is identiek aan de GHL profilux LIGHT.
Is inderdaad in te stellen van de contrroler, MAAR of je dat wilt ?
Als je nl alleen maar dimmend wilt opstarten en afsluiten denk dat je goedkopere oplossingen kunt vinden.
De light versie is echt wel iets meer dan een standaard controler, en dan is het instellen van parameters een enorm gedoe via dat kleine schermpje.
Ik ben ervan overtuigd dat er maar heeel weinig mensen zijn die het spectrum aanpassen op die manier, en al zeker de weg kwijt raken als je nog meer instellingen wilt doen met meerdere lampen...wat in jouw situatie niet zo zal zijn
 
Oracle virtual box is d8 ik gratis en kan je windows installeren. Of je kan dual boot draaien :D
 
Ik had trouwens op mijn mac die ik had. Gewoon windows draaien. Enige nadeel is op een laptop dat je altijd een externe muis moet hebben vanwege rechter klik. Kan ook op de normale met fn knop d8 ik maar is omslachtig
 
de dennerle controler is identiek aan de GHL profilux LIGHT.
Is inderdaad in te stellen van de contrroler, MAAR of je dat wilt ?
Als je nl alleen maar dimmend wilt opstarten en afsluiten denk dat je goedkopere oplossingen kunt vinden.
De light versie is echt wel iets meer dan een standaard controler, en dan is het instellen van parameters een enorm gedoe via dat kleine schermpje.
Ik ben ervan overtuigd dat er maar heeel weinig mensen zijn die het spectrum aanpassen op die manier, en al zeker de weg kwijt raken als je nog meer instellingen wilt doen met meerdere lampen...wat in jouw situatie niet zo zal zijn

Ik heb allerlei oplossingen gezocht maar niet gevonden. Ik heb de controller on line besteld bij een grote speler waar ik nog een hele berg cadeaubonnen had, dus financieel geen deuken opgelopen. Ik zal eens kijken wat ik precies kan instellen via het dingzelf en anders leen ik een laptop van mijn vriend ( die heeft ze 'over') :)
Dank voor alle reacties, ik ben er echt mee geholpen!
 
Oracle virtual box is d8 ik gratis en kan je windows installeren. Of je kan dual boot draaien :D
Beste tip ooit! You Tube filmpje gevonden met installatie uitleg en Window 10 draait:) Echt heel blij mee! Veel dank!:thumbs::D
 

Bijlagen

  • 1564939857813.gif
    1564939857813.gif
    1.4 KB · Weergaven: 88
Je zou eventueel ook een Windows VM kunnen laden in een Mac als ik me niet vergis.

Btw PC betekent personal computer, iets wat een Mac ook gewoon is.
Het is gwn een PC alleen dan met het verkeerde OS erop
Klopt maar als je pc zegt vat men het meer op als windows systeem. Al die mensen die een apple hebben noemen het mac.

Maar indd pc staat los van os
 
Nog even een update. Windows werkt. Mijn controller werkte niet! Terug naar winkel :snoertje kapot. Nieuwe controller en vol goede moed weer aan de slag onder Windows. Kan geen verbinding maken met controller ( zucht!) Alles geprobeerd, ben niet echt een digibeet gelukkig.
Uiteindelijk via het ding zelf e.e.a kunnen instellen. Als je eenmaal de knopjes kent is dat ook niet zo'n probleem.
Mocht iemand nog een oplossing weten voor het niet kunnen verbinden via USB dan hou ik me aanbevolen. Als ik in hardware kijk vindt Windows dat hij geen driver heeft en natuurlijk is die on line ook nergens te vinden.
Op de pagina van GHL staat alleen de USB driver en die heb ik netjes geïnstalleerd. Voor nu lijkt alles te werken en een wijziging is ook gelukkig via de controller vrij eenvoudig aan te brengen, maar je gaat niet constant met je licht lopen goochelen.
Dank voor alle goede adviezen. Ik zal vast nog vaker lang komen, ben nu nog 'braaf' aan het indraaien, so far so good...
 
Terug
Bovenaan