Dennerle Trocal Led verlichtingsschema


T

TLL

Guest
Ik ben al enige tijd in het bezit van de Dennerle Trocal Led verlichting met bijbehorende controller. Op het internet kom ik maar weinig (eigenlijk geen) voorbeelden van verlichtingsschema’s tegen. Je kunt eea uiteraard geheel naar eigen smaak instellen, maar zijn er mensen die dergelijke schema’s wel weten te vinden of hebben jullie wellicht mooie voorbeelden of ervaringen met een bepaald verlichtingsplan waarbij de lampen echt tot hun recht komen?

Concreet: ik ben zoekende naar een mooi verlichtingsschema voor een volle plantenbak met een zonsopkomst, ondergang en maanlicht
 
Geen reacties, dat verklaard waarom er niks over te vinden is wellicht
 
Oh geen idee waar ik dit kon vinden. Overigens doel ik wel meer op een schema vanuit de ervaring van andere gebruikers
 
Ik heb geen trocal, wel de GHL mitras….de computer light is dezelfde maar de led zijn anders dan de trocal.
Je kunt beter eens op het duitse forum van GHL zoeken en vragen...krijg je meer respons.
Wat verwacht je eigenlijk van lichtschemas van anderen....met de software kun je toch alles zo mooi zelf instellen.
Je begint met 3800 kelvin en de volgende stap is om de intensiteit te verhogen, dan ga je naar 5800 kelvin en inde middag zelfs 6500.
Vervolgens dezelfde weg retour incl dimmen intensiteit
 
Bedankt voor de tip. Dat ga ik doen
Omdat de mogelijkheden uitgebreider zijn dan met de standaard verlichting hoop ik hiermee vooral ideeën en toepassingen op te doen waar ik zelf nog niet aan gedacht heb.
 
je kunt er heel veel mee, teveel vind ik.
de gimmicks als onweer enz gebruik ik niet, de vissen schrikken zich rot.
Wel heb ik de seizoenssterkte aan, in de wintermaanden is het licht iets minder sterk en dat gaat weer omhoog als het voorjaar en zomer komt.
Heb je meerdere lampen naast elkaar die apart aangestuurd worden kun je wel een leuk effect maken met een wolkendek dat langs komt.
 

Terug
Bovenaan