dennerle trocal ledverlichting

Peter Hartman

Well-known member
Lid geworden
2 mei 2005
Berichten
816
Locatie
Den Haag
Goedemorgen beste mensen,

Na een tijd zonder aquarium ben ik bezig te kijken naar een nieuw aquarium. Ik ben altijd een fan van Dennerle producten geweest.
Nu mijn vraag: is er iemand die ervaring heeft met ledverlichting van Dennerle: https://www.dennerle.com/nl/producten/aquaristiek/verlichting/trocal-led/trocal-led?

Ik hoor graag jullie ervaringen hierover.

Groetjes,

Peter
 
Prachtig licht. Duur, maar wel mooi. Het geeft een gemiddelde lichtsterkte en dat is prima om alle planten te laten groeien die je wilt.
Enige nadeel is dat ze niet dimbaar zijn.
 
hoi Cornelius,

Er zit wel een controller bij. Is die dan alleen om programma's qua tijd in te stellen? Of zonopgang en neergang na te bootsen?

Groetjes,

Peter
 
hoi Cornelius,

Er zit wel een controller bij. Is die dan alleen om programma's qua tijd in te stellen? Of zonopgang en neergang na te bootsen?

Groetjes,

Peter
Dat is nieuw voor mij. Wist niet dat er een controller op de markt is verschenen. Vroeger tenminste niet. :sorry:
Dus ik kan je helaas niet vertellen wat hier de mogelijkheden van zijn.
Maar ik ga ervan uit dat het dan een regelbare dimfunctie heeft voor zonsopkomst e.d. Wellicht kun je die info wel verkrijgen bij de shop waar je het wilt kopen.
 
Hallo,

Hij is middels de controller zeker wel dimbaar, heb m zelf ook.
Uit m’n hoofd kun je 8 tijdspunten instellen.
Zit ook stevig in elkaar, gebruik de lamp regelmatig als als legplank tijdens onderhoud.

Groet
 
Hallo

Dennerle koopt gewoon de GHL Controler light en Mitras lightbar maar plakt daar zijn eigen naam op, wie goedkoper is kun je zelf uitzoeken.
Correctie.....de trocal is een iets uitgeklede Mitras, levert iets minder lumen op en dat zie je dat je inde software ghl controler een aparte optie heb voor trocal of mitras.
gezien ze beiden even duur zijn zou ik kiezen voor de mitras.

Ik heb dus de GHL profilux light versie:

En de lampen zijn de mitras slimline:

Daarnaast krijg je voor je pc de profilux control software waarmee je zo ongeveer alles kunt instellen wat je wilt: ( en meer dan 8 punten)

het licht in de praktijk: CRI van > 95 waardoor de kleuren echt heel mooi uitkomen.
Ik heb 2 x 70cm Skywhite boven een bak van 160 x 50 x60. op volledige sterkte leveren deze 4300 lumen per stuk op bij 30watt. Totaal dus 8600 lumen.
gedimd met 3500 kelvin start ik en laat dit langzaam stijgen naar 5800 kelvin en 95% vermogen, In de middaguren geef ik een piek naar 6700 kelvin en savonds gaat het dan weer terug naar 3500.
Naast de Mitras heb ik nog 2 uur 80watt T5 branden, zou ik meer licht behoevende planten aanschaffen kan ik de tijdsduur eenvoudig verhogen, echter tot nu toe geven de mitras meer dan genoeg licht.


discustotaal1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen beste mensen,

Na een tijd zonder aquarium ben ik bezig te kijken naar een nieuw aquarium. Ik ben altijd een fan van Dennerle producten geweest.
Nu mijn vraag: is er iemand die ervaring heeft met ledverlichting van Dennerle: https://www.dennerle.com/nl/producten/aquaristiek/verlichting/trocal-led/trocal-led?

Ik hoor graag jullie ervaringen hierover.

Groetjes,

Peter
Wanneer ik de gegevens bezie denk ik dat we hier wel te maken hebben met een goede kwaliteit. Gezien de gepubliceerde gegevens wekt dit bij mij wel vertrouwen op.
 
dank voor jullie reacties. Ik ga er verder over nadenken.

gr Peter
 
Het lijkt me een prima lamp. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers.
 
Ik ben er erg tevreden over icm de controller heb ik er 2 boven mijn 250L hangen.
In het begin binnen de garantie twee keer een lamp terug gebracht ivm vocht dat in de hoeken naar binnen kwam na een jaar gebruik maar omruilen was geen enkel probleem.
 
Terug
Bovenaan