Wat is er nieuw

Deze manier beter mbt stroming?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Polarbear
  • Startdatum Startdatum
P

Polarbear

Guest
Ik heb een Marina Jet-80 filter in me bakkie zitten (60).
Verbruikt 380L/H
Omdat ik geen pomp gebruik, wil ik met de filter stroming maken.
Om stroming in de bak te maken, heb ik een koppelstuk eraf gehaald.
Is dit handig, omdat water door de bak geblazen wordt ipv kraantjes naar beneden met het stukje wat er nu eraf is.

Zijn er nu voordelen, of juist nadelen.
 
Met die losse dingetjes kan je juist de richting van de stroming regelen,nu blaast het filter enkel het water recht vooruit maar als dit goed werkt voor jou is het goed.
 
Seabait zei:
Met die losse dingetjes kan je juist de richting van de stroming regelen,nu blaast het filter enkel het water recht vooruit maar als dit goed werkt voor jou is het goed.
De stukjes die erop zat, kwam geen stroming van.
Water kon alleen omlaag, niks regelbaar. Daarom zou ik willen weten of dit kan wat ik heb gedaan. Naar mij zeggen is de stroming te sterk als de vissen in de buurt komen. Ik wil geen pomp aanschaffen voor een 60cm bakkie.
Is er een andere soort mogelijkheid.
 
Natuurlijk komt daar wel stroming van,ik heb hier zo'n filter liggen maar denk dat je gewoon niet helemaal snapt wat de bedoeling van de losse onderdeeltjes is of wat dingen mist.
Heb net wat delen in elkaar gezet en daar kan je gewoon net als elk ander filter de rondstroming mee regelen.
 
Seabait zei:
Natuurlijk komt daar wel stroming van,ik heb hier zo'n filter liggen maar denk dat je gewoon niet helemaal snapt wat de bedoeling van de losse onderdeeltjes is of wat dingen mist.
Heb net wat delen in elkaar gezet en daar kan je gewoon net als elk ander filter de rondstroming mee regelen.
Er zijn maar twee losse onderdelen.
Een koppelstuk die aan de filter uitgang gaat (een Z stuk) en daaraan de kraanstuk.

Kan foto's posten voor een duidelijkheid van de 2 losse onderdelen.
 
Dan is je filter niet helemaal compleet want heb hier een nieuwe met een hoop extra dingetjes.

289391_0_82_p1080090.jpg


589713_0_82_p1080091.jpg


524718_0_82_p1080092.jpg


249634_0_82_p1080093.jpg
 
Dat slangetje heb ik iig niet en heb van foto 3 alleen vanuit de filter en het laatste deel met de gaatjes.
Dat is enige wat in de verpakking zat toen ik de aquarium kocht aantal maanden geleden.
 
Dat klopt dus niet en misschien kan je het nog regelen met de winkel waar je het bakje gekocht hebt,was het petsplace toevallig?
 
Heb je dan ook geen extern? filter. PB?
 
Seabait zei:
Dat klopt dus niet en misschien kan je het nog regelen met de winkel waar je het bakje gekocht hebt,was het petsplace toevallig?
Ik heb het indd van Pets Place, omdat de aquarium met de filter goedkoop uitkwam. Wat doet dat slangetje dan? Wellicht kan ik wel aan de onderdelen komen.
 
Slangetje is om lucht met de uitsroom mee te geven,krijg je allemaal luchtbelletjes in je bak en niet echt noodzakelijk.
Misschien ook beter om voor een nieuw filter te kijken want dit is nou niet echt een heel goed filter,zit maar heel weinig filtermateriaal in.
 
Seabait zei:
Slangetje is om lucht met de uitsroom mee te geven,krijg je allemaal luchtbelletjes in je bak en niet echt noodzakelijk.
Misschien ook beter om voor een nieuw filter te kijken want dit is nou niet echt een heel goed filter,zit maar heel weinig filtermateriaal in.
Voorlopig laat ik het zo. Heb de Z stuk erop waardoor de stroming zachter is. Qua filteren heb ik nog zozeer geen opmerking over. Zolang ik de aquarium ook beetje bij houd.
 
Hoelang heb je deze bak?
Qua filteren is gewoon een noodzaak, ook bij 60 cm.
Daar gaan de bacterie inzitten,die voor jou onderhoud plegen, 60%. door de bacterie.
 
Bertus zei:
Hoelang heb je deze bak?
Qua filteren is gewoon een noodzaak, ook bij 60 cm.
Daar gaan de bacterie inzitten,die voor jou onderhoud plegen, 60%. door de bacterie.
Ik weet dat filter noodzakelijk is, daarom heb ik er ook 1 🙄
Als ik schoon maak, dan is het alleen klein beetje zodat bacterie�n niet volledig weggaat.
 
Ja, dat binnenfilterje. Ja, Nou ,dat is goed,hoor.
Niet.
Bacterie blijft in de buitenpomp. en niet telkens weggegooid.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan