Wat is er nieuw

Diamantgoerami koppel of niet ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter 19951995
  • Startdatum Startdatum
1

19951995

Guest
Hallo iedereen, ik ben vandaag 2 diamantgoerami's gaan halen. Ik denk en hoop dat het een koppel is, maar ik wou het voor de zekerheid hier nog eens vragen.

Btw: Zijn drijfplanten noodzakelijk ? + hoe zou ik nog andere schuilplaatsen kunnen maken voor de vrouw? De man (denk ik) zit namelijk vaak achter de vrouw aan. Is dit normaal?

948922_0_82_20151204_172919.jpg

Wat ik p de foto's kan zien is het een koppel.

Schuilplaatsen zeker maken d.m.v. drijfplanten (water wisteria, eikenvarenblad kan ook goed)

Verder veel (hoge) beplanting. Eventueel (kien) hout vast klemmen op het wateroppervlak.

Thanks voor de snelle reactie! Water wisteria is wel knap. Ik hoop dat ik dit ergens vind want ik besef dat de goerami's drijfplanten nodig hebben. Kienhout vastklemmen snap ik niet zo goed?

groeten

Besef je wel dat een M en V bij elkaar nog absoluut niet hetzelfde is als een 'koppel'.

Jaja tuurlijk ik bedoelde man en vrouw, maar het is natuurlijk niet zeker dat deze gaan kweken dus is het nog geen koppel. Bedankt om hierop te wijzen 😉

koppel is the slip of the tongue....m/v

Jep, dit zijn man en vrouw.

Volgens mij zijn drijfplantjes wel degelijk noodzakelijk.

Thanks voor de bevestiging ! De drijfplantjes zijn besteld. Ik zou wat hogere beplanting moeten krijgen, maar ze willen maar niet groeien 🙂

voeg je ook nog iets extra's toe aan het water voor de planten,
leuke vissen die diamanten heb ze ook gehad als ze eenmaal mooi op kleur zijn heb je prachtige vissen.
en indd man en vrouw,het mannetje rechts en het vrouwtje links.
bij mij zaten de man en vrouw in het begin ook erg achter elkaar aan ging vanzelf over en heb ze daarna ook nog een paar keer zien paren.
helaas was mijn mannetje op onverklaarbare wijze erg beschadigd geraakt,waaraan hij overleden is en even later had het vrouwtje precies het zelfde en die zat ondertussen al in me andere bak.
en het zijn ook goede eters 🙂 .

Ik voeg easy life profito plantenvoeding toe. Ik ga ook deze week beginnen met easy carbo toe te voegen ! Het mannetje zit al wat minder achter het vrouwtje aan. Het zijn inderdaad prachtvissen !

Ik denk ook wel dat je een man en een vrouw hebt. En dit is ��n van de mooiste soorten die ik ooit heb gehad!
En ik weet ook wel zeker dat je voor deze vissen wat extra schuilplaatsen moet maken door middel van drijfplanten. Of planten met drijfbladeren, zoals waterlelie-achtigen.

Als voeding voor de planten voeg ik trouwens helemaal niets toe. Ik vertrouw op het evenwicht dat zich in mijn bak zou moeten instellen: ik geef voer, vissen maken van voer poep, planten maken van die poep zuurstof en biomassa (plantengroei).
Ik heb een (met vissen) redelijk bezet aquarium, dus poep zat, dus de planten groeien prima, zelfs meer dan gewenst, dus ik snoei. En met het snoeien gooi ik de overtollige biomassa weer weg.
Zodat ik weer moet voeren, er door de vissen poep gemaakt wordt, enzovoorts.

De sleutel voor succesvol aquarium-houden zit hem volgens mij dan ook in 'genoeg beplanten' en 'genoeg voeren'.
Niet te weinig en niet te veel.

genoeg planten hebben, en niet te veel voeren.
Bij meer vissen horen ook meer planten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan