Wat is er nieuw

diamantgoerami man of vrouw ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marjolein_B
  • Startdatum Startdatum
M

Marjolein_B

Guest
gouramis.jpg

Deze twee goerami's hebben we twee maanden geleden gekocht als zijnde een man + vrouw. Maar de kleinste tiranniseert het hele aquarium, en goerami 2 zit alleen nog maar achter een plant in het hoekje.

Nou hebben we op internet div. foto's vergeleken met deze twee vissen en nu vermoeden we dat het twee vrouwtjes zijn.
(Die kleine willen we dan wegdoen omdat hij/zij heel agressief naar al de andere vissen is.)

Kan iemand ons zeggen wat we nu hebben?
En is het normaal dat die ene zo territoriaal agressief is? Ik dacht dat het "vreedzame vissen" zijn.

Het lijken mij inderdaad 2 vrouwtjes te zijn. Zijn ze op de foto op hun donkerst gekleurd?

Het zijn 2 dames! Hebben ze ook drijfplanten.

Die Platy is echt mooi! Mooi van bouw, mooie dieprode kleur en mooie diepzwarte vinnen. Alleen de staart mag wel wat breder. Deze kweekvorm heet red wagtail

De rechter is iets meer oranje langs de buikvin, maar verder hebben ze de kleur van de foto.

@Botia, jazeker, er zijn voldoende drijfplanten. Bedankt voor je leuke reactie op de Platy. Een maand terug had het vrouwtje gejongd en eerst dachten we dat alle jonkies waren opgegeten, tot we twee mini visjes tussen een dichtbegroeide plant op de bodem zagen. Een week later zagen we er ineens 4 en vorige week telden we er ineens 8 ... wel groot verschil in groei. Ik vermoed dat de hele kleintjes zich in het filter hebben schuilgehouden 🙂

Ik denk dat de onderste een man is, omdat de rug wat hoger is

Denk ook 2 vrouwen. Mannen hebben niet zo,n bolle buik

Naar mijn idee is de onderste een jong mannetje en de bovenste een vrouw. Had zelf ook een man en vrouw gekocht, nu ze groter zijn blijken het 2 mannen te zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan