Wat is er nieuw

Diamantgourami

Patricia

Well-known member
Lid geworden
24 februari 2025
Leeftijd
54
We hebben laatst vissen overgenomen waaronder 1 parelgourami van ongeveer 5 jaar oud. Deze is niet heel actief wanneer ik de vissen voer ( ze eet wel) en hangt in een hoek in de avond. De andere gourami is bij de vorige eigenaar dood gegaan.

De andere vissen doen het primašŸ‘. We hebben een Jewel Vision 260.

Ik maak me best zorgen over deze vis en heb het gevoel dat zij eenzaam is. Er zwemt ook nog 1 kleine honinggourami.

Wat is raadzaam? Een man erbij halen? Ik lees her en der dat een gourami alleen kan leven maar is dat wel zo?

Ja hoor, een goerami kan zich prima alleen amuseren. bovendien als je er een partner voor haalt, zit je binnen de kortste keren weer met die partner die overgebleven is. Restbestanden houdt je nu eenmaal altijd, tenzij je zo'n eenzame vis meteen euthanaseert op het moment dat de partner overlijdt. Ik vind dat persoonlijk geen optie, maar dan houd je er uiteindelijk altijd dus eentje over....

Hoi Lysia,

Ja daar dacht ik ook aan.. je weet nooit hoe lang zo’n vis nog leeftšŸ˜…. Ik laat het dan ook zo. Ik ben zowieso nu heel voorzichtig met gourami’s gezien onze andere dwerggourami’s die aan het Iridovirus zijn bezwekenšŸ™ˆ

Zo hebben we nog maar 1 platy, 2 guppen en 1 honinggourami . De rest zijn scholen of paren

Mijn ervaring is wel dat goeramis iets langer nodig hebben om aan een nieuwe situatie te wennen. Dus kan best zijn dat ze nog wel los komt.

Dat gevoel heb ik ook. Ik heb vandaag witte en rode muggenlarven voor haar en de andere vissen gekocht. Misschien helpt dat haar ook een beetje. Ze eet ook niet zo goed.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan