Wat is er nieuw

Diatom filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter N.Oldenzeel
  • Startdatum Startdatum
N

N.Oldenzeel

Guest
Iemand ervaring hiermee ?
Kon er op dit forum niets over vinden.

In hoeverre vergelijkbaar (of juist niet) met actief kool, purigen, zeoliet....of toch echt anders ?
Resultaten schijnen opmerkelijk te zijn al bij tijdelijk gebruik.

vortex diatom filter

Nog nooit van gehoord z'n Diatom filter/zandfilter.

Ik ben zelf ook wel benieuwd of er iemand wat praktijk ervaring kan verschaffen!

Diatomee�naarde is een zeer fijn filtermedium:

Diatomeeenaarde

Diatomee�naarde bestaat uit skeletjes van eencellige kiezelwieren. Door de unieke, zeer complexe en open structuur, hoge porositeit, chemische inertie en lage bulkdensiteit wordt diatomee�naarde of diatomiet filterhulpstof ingezet in een groot aantal industri�le toepassingen.

Diatomee�naarde is uitermate geschikt voor het filtreren van zeer grote volumes. Zoals bijvoorbeeld in bierbrouwerijen. Bekende producten zijn Standard Supercel en Hyflo Supercel.

Toepassingen:
## Bier
## Chemicali�n
## Plantaardige/eetbare oli�n
## Biobrandstoffen
## Voedingsmiddelen
## Vruchtensap
## Wijn
## Water
## Afvalwater
## Zwembadwater
## Proceswater

Je mag dit medium slechts tijdelijk gebruiken, het haalt zeer veel mineralen, voedingsstoffen, nitraat enz uit het water, uiteindelijk kanzelfs de PH gaan "zweven" omdat de KH te laag wordt om als buffer
te kunnen dienen. Als water extreem vervuild is en NIET gewisseld kan worden wordt dit middel nog wel eens ingezet, voor kleine watervolumes < 1000 liter is het eigenlijk niet geschikt.

Thanks 4 the info BigSmoke!

BigSmoke
WOW met dank voor de info.
De site die ik linkte verkoopt filters voor aqua, maar als ik jou verhaal zo lees neig ik naar "beter niet doen" ?

Ik heb het in het verleden gebruikt als middel tegen waterbloei en daarvoor werkt het idd uitstekend.
Maar inmiddels heb je bv Purigen, dat doet hetzelfde maar niet zo extreem en kan gewoon altijd gebruikt worden.
IK zou het bij kleinere watervolumes niet meer inzetten!

Greetzz BigSmoke

Een diatomee�nfilter is eigenlijk een mechanischfilter, doet niets aan je nitraat, en je kh

Haalt deeltjes uit het water tot 0.001mm, dus verwijderd ook bepaalde parasitaire ziekte verwekkers.

In deJaren 70' in de vorige eeuw tot eind jaren 80' kon je deze filters aanschaffen onder de naam Vortex diatomfilter, nu nog verkrijgbaar in de usa.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan