Dicrossus Maculatus zeer vreemd gedrag


N

NickdeB

Guest
Mijn volwassen Dicrossus Maculatus man vertoont vreemd gedrag en ik kan dit absoluut niet plaatsen.

De man is volledig volwassen en goed op kleur. De laatste 2 weken merk ik dat hij vaak op de grond gaat liggen altijd op dezelfde plek. Dan ligt die gewoon op de grond met zijn buik op het zand rustig om zich heen te kijken.

De vis is dan echter in staat om 5 minuten daarna gewoon weer door de bak te zwemmen, zijn vrouwen achterna te gaan en in volle kleuren en vinnenpracht te pronken.

Hij eet gewoon goed maar ligt dus overdags vaak op zijn buikje te "rusten"?

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb het nog nooit gezien en de combinatie van het lethargische gedrag en het pronken/eten/zwemmen/achtervolgen snap ik niet.
 
Ikzelf heb een harem van 5x Maculatus gehad, waarvan er nu nog een resteert. En die vertoonden hetzelfde gedrag. Alleen werden de kleuren etc. na verloop van tijd minder totdat ze dood gingen....
 
Wat was het tijdsbestek? Nu ook weer... als er eten is dan is die haantje de voorste...
 
Zou mijzelf er niet te druk maken... Is het toevallig zo dat het water daar harder stroomt?
 
Begin mij meer zorgen om te maken, het is mijn meest dierbare vis. Hij is nog steeds op kleur maar ligt nog steeds vaak op de bodem. Sinds vandaag komt hij nog steeds op diepvriesvoer af maar veel spuugt hij weer uit. Hij ligt eigenlijk niet in de stroming, de uitstroom is links boven en hij ligt rechts op de bodem. Hij heeft geen, voor mij zichtbare, ziektekenmerken. Alle andere vissen (inclusief zijn dames) doen het prima
 
Hmm, moeilijk om te beoordelen. Heb je een foto of een video van je vis?
 

Terug
Bovenaan