Wat is er nieuw

Die vervelende baardalgen.............

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bonky
  • Startdatum Startdatum
B

Bonky

Guest
Nog steeds ondervind ik veel hinder van die vervelende Baardalgen (vooral vooraan onder in de bak).
K,heb nu besloten om maar tot drastische maatregels te komen en heb de Alg Exit ter hand genomen, eens zien of dat enig soelaas zal gaan lijden.

Juwel Vision 180 8-5-17 001.JPG
 
De korte baardalg duid toch vaak op een co2 probleem en wellicht heb je onderin daar niet voldoende stroming.
 
bij gebruik van algenexit wel je vissen in de peiling houden
kunnen problemen met schimmel vorming
 
Op Algexit staat dacht ik dat het mer voor groenalg is of vergis ik me dan?
 
De stroming (Flow) in deze bak is wel goed John, maar ik zou evt. de co2 wel wat op kunnen voeren.
Vwb de Alg Exit; (zie bijlage)

Alg Exit 001.JPG


Alg Exit 002.JPG
 
Baardalgen zijn roodwieren dus die info klopt niet volgens mij.
 
Zover ik zie Willem zit het eigenlijk voorin op het grind en de lage plantjes. In dat geval zou ik die eruit gooien en eventuele andere aangetaste bladeren er ook afhalen en kijken waarom juist daar deze alg zit.
 
Het zit/zat overal in de bak John, het meeste heb ik in de loop van de tijd handmatig kunnen verwijderen, ook op die lage voorgrondplantjes (Lilaeopsis) maar die heb ik net als je met een gazon doet kort gemaaid.
 
Aha, ok dat zie je haast niet op de foto dus. Als het allemaal van die penseelalg is dan kun je ook een stootkuur carbo geven.
 
Mooi, ik geloof dat ik dat wel in huis heb.
Bedoel je dit John:

Carbo Elixer 001.JPG


Carbo Elixer 002.JPG
 
Als ik daardoor maar niet in de problemen kom met m,n waterwaarden.🙂

Want die zijn juist op een gewenst pijl hé.😉

Waterwaarden 001.JPG
 
Ja dat is volgens mij gewoon Carbo. Ik deed de eerste dag 5x de aanbevolen dosis en dag 2 dan 4x enzovoorts.
 
Dit is een oud topic van mij destijds en daar heeft men het over beginnen met 4x de dosis. Elders zei men 5x en zo heb ik het altijd gedaan. Wel erom denken dat er geen garnalen inzitten. Bij de vissen heb ik nooit iets gemerkt maar hou het wel in de gaten voor de zekerheid.

http://www.aquaplantexchange.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=38&t=7054
 
Als ik daardoor maar niet in de problemen kom met m,n waterwaarden.🙂


Mij niet bekend en ik heb het al enkele malen toegepast. na de stootkuur een flinke wissel doen van bijvoorbeeld de helft. Zover ik weet is het zo dat carbo na 1 dag deels al is uitgewerkt dus de opeenstapeling valt dan ook reuze mee.
 
Nee het heeft geen invloed op je co2 gehalte inderdaad want het is geen echte co2. Het kan puur dienen om de algen te bestrijden. Ook een oplossing is het niet.
 
Bedankt mannen, ik zal er aanstonds aan gaan beginnen.:thumbs:
 
Succes Willem en hou altijd de vissen een beetje xtra in de gaten al heb ik nooit gedoe ermee gehad.
 
AquaCafe
Help Users
      Ice78: Avond
      Terug
      Bovenaan