Wat is er nieuw

Diepte vijverplanten.

Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Ben deze week om =/= vijverplanten geweest bij de lps waaronder

Scirpus Cernuus --> 20 cm diepte

Lysichiton Camtschatcensis -> 10 cm diepte

Hippugaris Vulgaris --> 20 cm diepte

Zwarte Iris --> gelijk met de waterspiegel (biotoop)

en Nymphaea Attraction & Nymphaea Marliacea Albida, beiden op 75cm diepte.

Volgens de fabrikant kunnen ze op 120 cm diepte maar de verkoopster bij de LPS raadde me aan om niet dieper dan 1m te gaan omdat ze anders te weinig warmte/zon krijgen in ons koude kikkerlandje (Belgi�).

Hebben er hier mensen ervaring met deze waterlelies en kunnen ze gerust op 120cm diepte ? De lokatie van mijn vijver is meer dan de helft van de dag in volle zon.

Wel die staat er nog onbewogen 🙂

Heb em ook op 75 cm diepte gezet in een bak. Krijgt tamelijk veel zon, dat kan zien aan de draadalgen die sinds enkele dagen welig beginnen te tieren.

Zal later op de dag eens een onderwaterfilmpje proberen te posten, dat zal misschien duidelijker zijn dan deze foto.

20160314_131847.jpg

Rap eventjes een filmpje gemaakt want echt waar, water van amper 7�C dat prikt in je armen 🙁

Dus eerst zie je de Vallisneria, en een zoetwatermossel, vervolgens waterpest en een paar waterlelies die beginnen te schieten.

Ik lang niet alle planten gefilmd, daarvoor was het te koud, wel heb ik in de gauwte de vissen nog es gefilmd. De zonnebaars zit steeds verstopt dus die vond ik niet deze keer.

[video]https://youtu.be/kSQNviZecOo[/video]

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan