Wat is er nieuw

Diepvries Buffalowormen

FrankW

Well-known member
Lid geworden
2 november 2021
Leeftijd
64
Ik heb 3 Afrikaanse Vlindervissen en wil die eens wat anders voeren dan drijvende diepvries rode of witte muggeunlarven. Nu las ik ergens dat Buffalowormen ook geschikt zijn voor vlindervissen. Nu lijkt me een levende hoeveelheid bewaren me nog al een probleem. Heeft er iemand ervaring met diepvries Buffalowormen. Blijven deze lang drijven. Zijn deze los te voeren of is dat een bevroren blok? Hoe ontdooi ik ze?
Iemand ervaring?

Ik heb het ook geprobeerd, maar bij mij zinken ze meteen naar de bodem. Ik voer mijn vlindervis krekels en vliegen. De krekels hou ik in leven door ze visvoervlokken te voeren en water (een stuk watten nat maken of elke dag, om de dag wat waterdruppels in het bakje druppelen.

Dank je voor je reactie Stijn. Levende krekels gaat hem niet worden. Dan krijg ik denk ik ruzie met mijn vrouw. Geen idee of er ook gedroogde insecten zijn die geschikt zijn en blijven drijven

Bij de aquariumwinkel hebben ze wel gedroogde muggenlarven en dergelijke. Nu het warmer wordt zijn er ook meer vliegen. Geef ze een tik met de vliegenmepper en voer ze aan jouw vlindervis. Je kan ook krulvliegen kopen, maar hoe je die lang in leven houdt weet ik niet.

Als ik hier in huis een vlieg vang en verdoof met de elektrische vliegenmepper en in de aquarium gooi hebben ze hem zo op. Leuk om te zien. Diepvries rode en witte mug gaat ook goed. Er zakt wel een deel voor de andere vissen maar een deel blijft ook drijven. Ik wou ze graag een uitgebreider menu geven. Vandaar mijn zoektocht

Er zijn mensen die hun vlindervis van een pincet laten eten. De mijne doet dat niet, is wat bangig aangelegd, maar misschien kun je die van jou dat wel leren. Dan zijn er al meer mogelijkheden, bijvoorbeeld een piertje of meelworm.

Ik lees ook verhalen dat meelwormen niet goed zijn voor de vissen. Ik heb online wel gedroogde krekels gevonden. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat met levende krekels gaat. Het bewaren en hoe jij ze voert aan je vissen. Is dat niet doodeng dat ze binnenshuis ontsnappen? Ik heb op youtube wel filmpjes gevonden hoe een vlindervis een drijvende krekel aan valt. Ik heb 3 vlindervissen.

Tja, soms ontsnapt er weleens een die dan snel ergens onder of achter kruipt waar ik niet bij kan. Ik heb twee lijmplankjes liggen, vaak lopen ze zich daar wel een keer op vast, maar soms overleven ze en groeien ook. Vanaf een bepaald stadium zijn ze dan in staat om te tsjirpen, en dat kan irritant zijn als je wilt slapen.
Heb je drie vlindervissen in één aquarium? Man met twee vrouwen of weet je het geslacht niet? Geen onderlinge agressie?

Heb je ervaring met gedroogde krekels Die verkopen ze bij Junai. Welke maat krekels voer je?

Sommige visliefhebbers lossen dit op door ze op een voedselschoteltje aan het oppervlak aan te bieden, of door ze direct te voeren met een pincet of pipet.

Heb je ervaring met gedroogde krekels Die verkopen ze bij Junai. Welke maat krekels voer je?
Maat 3/4. Na enkele vervellingen zit er ook weleens een wat grotere bij. Kleine sprinkhaantjes heb ik ook wel gevoerd, maar ik kan ze moeilijk in leven houden. Ik voer ze gras, dat eten ze in de natuur volgens mij ook, maar toch gaan ze vrij snel dood.

Ik zal eens proberen of ik ze met een pipet kan voeren. Geen idee of ze daar voor in zijn.

Meelwormen die je in de winkel koopt schijnen inderdaad weinig voedingswaarde te hebben, maar zo nu en dan eens wat voeren kan geen kwaad, lijkt mij.

Regenwormen zijn ook een optie. Ze zinken wel, maar als je wat oppervlakteplanten hebt en ze daar tussen legt, duurt dat zinken aanzienlijk langer. En als je vlinders eenmaal de smaak van regenworm te pakken hebben, kunnen ze opeens heel erg snel zijn....

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan