Diepvriesvoertaboe?


B

blackmoor

Guest
Hoi allemaal,

Toen ik afgelopen vrijdag bij de lfs mijn vissen ging kopen, vroeg ik gelijk maar om wat diepvriesvoer.
Het gekke was dat de verkoper die altijd superveel weet van aquaria enzo, mij dat afwees omdat ik 'daar alleenmaar migelijke schade mee opliep door ziektes die daarin zitten en met een potje droogvoer hetzelfde bereek'.....
Wat klopt hieraan? Ik wil mijn vissen graag iets meer geven dat groenten en een mix van allerlei droogvoer....
 
Vreemde opmerking van de verkoper naar mijn idee.
 
Daar er hier zéér veel leden zijn en nog geen probleem hier mee heb gelezen zou ik het gewoon doen, uiteraard of jouw vissen dit wensen, dus geen uitsluitend groenten eters zijn.
 
Beter nog haal wat levende muggenlarven.
Worden ze helemaall enthousiast van.
In een plastic bakje in de koelkast blijven ze best een paar dagen goed.
 
Beter nog haal wat levende muggenlarven.
Worden ze helemaall enthousiast van.
In een plastic bakje in de koelkast blijven ze best een paar dagen goed.

Ik geloof dat mijn lfs dat niet heeft.... Laatst nog naar gevraagd.....
 
Dan is het sowiesi een prut zaak
Zelfs intratuin verkoopt het.
 
Onzin reactie van de verkoper. Is niks beters dan diepvries.

Wss verdient die meer op droogvoer :juggle:
 
Afwisseling is het beste.
Ik heb altijd diepvries voer in huis.
Als ik tijd heb en zin haal ik vers.
En ik voer ook granulaat en tabletten.
 
Er zit ook kwaliteitsverschil in het voer,is natuurlijk met alles zo maar heb weleens begrepen dat sommige producenten het niet zo nauw nemen en dan is het oppassen natuurlijk.
 
Vreemde opmerking, ik geef al jaren diepvries en nog nooit problemen mee gehad.
 
Onzin reactie van de verkoper. Is niks beters dan diepvries.

Wss verdient die meer op droogvoer :juggle:

Nee, hij gaf me één potje mee waar ik een jaar mee kan doen terwijl ik 5 pakken diepvriesvoer wilde? Hij is juist van de 'ik geef advies maar daar wordt de winkel niet rijker op' en daarom is hij als adviesgever heel goed maar niet als verkoper.....
 
Ik haal blisters bij de Waterlelie in Eanske, 4 voor een tientje. Doe ik LANG mee.
 
Ik haal blisters bij de Waterlelie in Eanske, 4 voor een tientje. Doe ik LANG mee.

Ach, ik heb erg weinig vissen, dus ik doe er sowieso lang mee
 
Ach, ik heb erg weinig vissen, dus ik doe er sowieso lang mee
Erg weinig ?? hoeveel visjes heb je dan Daan ? En diepvriesvoer is inderdaad goed te vertrouwen want alles wat ingevroren word bij temperaturen onder nul sterft de bacterie of wat dan ook,tenminste zo heb ik mij altijd laten vertellen en ook hier geen enkel probleem met diepvriesvoer.
 
Erg weinig ?? hoeveel visjes heb je dan Daan ? En diepvriesvoer is inderdaad goed te vertrouwen want alles wat ingevroren word bij temperaturen onder nul sterft de bacterie of wat dan ook,tenminste zo heb ik mij altijd laten vertellen en ook hier geen enkel probleem met diepvriesvoer.

Ik heb dertig visjes van 2cm, die pp mss drie watervlooien of twee muggenlarven driemaal in de week per dag zullen eten
 
Ik heb dertig visjes van 2cm, die pp mss drie watervlooien of twee muggenlarven driemaal in de week per dag zullen eten
Is dat alles wat je zitten hebt dus niets van corydoras of iets anders en wat is de naam van die 30 visjes ?
 
Voor deze visjes zou ik mysis kopen.
Ik heb die er ook altijd bij voor de kleintjes.
 
Hyphessobrycon Amandae en één betta
Vuurzalmpjes die zijn echt wel mega prachtig en zeker in een groep van zo'n 30 stuks zoals bij jou.
Wat diepvriesvoer betreft geef ik deze:
Black Mosquito + Omega 3.
Daphnia.
Mysis.
Bloodworm.
Tubifex.
Brine Shrimp.
2 x per week krijgen ze dit.
 
Ah oké, zal ik eens naar kijken. Ik ben nu ook begonnen aan het kweken van watervlooien, dus ik kijk ook nog even hoe dat gaat maar ik ga dan iniedergeval deze week even langs de lfs
 
Ik voer zelf 2x per dag diepvriesvoer voor mijn discusvissen en andere aquariumbewoners. Het is wel zo dat er bacteriën in diepvriesvoer zitten, maar dat is hetzelfde met levend voer.
Zolang de vissen gezond zijn en een goede weerstand hebben zal je geen last hebben van enge ziektes. Zeker betta's kunnen veel hebben, die leven van nature in ondiep en vaak troebel water tussen de rijstvelden.
 
Diepvriesvoer is op zich niets mis mee. Ik gebruik het al jaren 1 a 2 x p.week (naast droogvoer uit een potje)in de SF30 waar chinese danio (6x), platy 2x, kegelvlek (4x), vuurneon 4x in bivakkeren. Volgens mijn aquariumzaak zou hij zelf geen levende watervlooien e.d. geven i.v.m. grotere kans op ziekte. Zo zie je dat de meningen verdeeld kunnen zijn.
 
Zo zie je dat de meningen verdeeld kunnen zijn.

Tja, elke verkoper denk daar idd anders over...., maar als je iets graag wil moet je dat toch gewoon kunnen kopen? Hij was wel erg stellig daarin....
 
Mijn verkoper zeker, die adviseert echt geen levend voer. Je weet nl. niet zomaar dat wat beweegt, ook goed is voor je vis. Zekerheid zo mogelijk, garantie tot de deur.
 

Terug
Bovenaan