Burrel
Member
- Lid geworden
- 25 september 2024
- Leeftijd
- 37
Omdat ons superfish aquaflow 100 filtertje bijna wekelijks zijn kracht verloor en een kleine schoonmaak vereiste heb ik een Eheim aqua 160 filter gekocht en deze ga ik de komende maand indraaien naast het superfish filter.
Bij het nieuwe filter zit een diffuser opzetstukje welk luchtbellen in de uitstroom spuit.
Nu mijn vraag, is dit goed of slecht?
Moet ik deze monteren of weglaten?
Ik voeg geen co2 toe en ik lees online dat de luchtbellen het co2 gehalte in de bak zullen verlagen en mogelijk de ph zal verhogen.
Het is een 60cm bak (70liter) en het eheim filter is geschikt voor de range van 60 tot 160 liter en ik dacht het filter dan op de laagste stand te laten draaien.
De foto is gemaakt voordat ik het filter plaatste en geeft een indruk van de hoeveelheid planten in de bak
Graag jullie tips 🙂
Alvast bedankt!
Bij het nieuwe filter zit een diffuser opzetstukje welk luchtbellen in de uitstroom spuit.
Nu mijn vraag, is dit goed of slecht?
Moet ik deze monteren of weglaten?
Ik voeg geen co2 toe en ik lees online dat de luchtbellen het co2 gehalte in de bak zullen verlagen en mogelijk de ph zal verhogen.
Het is een 60cm bak (70liter) en het eheim filter is geschikt voor de range van 60 tot 160 liter en ik dacht het filter dan op de laagste stand te laten draaien.
De foto is gemaakt voordat ik het filter plaatste en geeft een indruk van de hoeveelheid planten in de bak
Graag jullie tips 🙂
Alvast bedankt!