Wat is er nieuw

Diffusor of ladder

  • Onderwerp starter Onderwerp starter kraikkonen
  • Startdatum Startdatum
K

kraikkonen

Guest
Ik heb een 54 liter bakje. Ik gebruikte altijd een diffusor en vond de kleine belletjes die door de bak dwarrelden altijd wel mooi. Het sissende geluid nam ik op de koop toe.

Na aanraden van enkele leden alhier, ben ik overgestapt op een co2 ladder. Nu kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat ik sindsdien steeds meer plant probleempjes krijg. Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Mocht ik toch weer willen overstappen op een diffusor, wat is dan een goede? En is aan atomizer misschien nog beter? (Heb geen externe pomp overigens).
 
hoi, ook wel eens nagedacht over een max-mix reactor?
Alle techniek buiten de bak en de beste co2 oplossing in water.
(heb er geen aandelen in hoor)
Ik gebruik het zelf ook en ben er zeer tevreden over.
 
Klinkt goed maar daar heb je een externe pomp voor nodig denk ik?
 
Dat klopt. Hij zit tussen de aanvoerslang van de externe pomp.
 
Ik heb een interne pomp. Heb helaas ook niet echt plaats voor een externe. Wat zou de beste optie zijn voor met een interne pomp?
 
iemand nog een idee?
 
Ik heb de JBL taifun gehad in een 60 cm bakje en die beviel erg goed. Ik heb nu de Denneerle flippers en die bevallen ook heel goed. Als je ziet dat de belletjes kleiner worden dan wordt de co2 dus opogenomen en moet het bijna wel goed zijn.
 
Sera heeft ook een interne reactor die je aan kan sluiten op bepaalde pompen.
Moet je zelf zorgen voor de verlopen, maar het is wel de beste oplossing.
Anders kun je bij ook een reactor bestellen, waar je nog een pompje bij moet kopen.
 
Heb zelf sinds een paar dagen de JBL Proflora Taifun Reactor, werkt zelfs erg goed met een bio CO2. Belletjes worden wat kleiner, en teveel CO2 is bijna onmogelijk door de opvangbakje. Schadelijke gassen kunnen ontsnappen via een ontluchting stukje.

Een interne atomizer zou ook kunnen, heeft alleen minimaal 2,5 bar nodig.
 
lekkie0104 zei:
Heb zelf sinds een paar dagen de JBL Proflora Taifun Reactor, werkt zelfs erg goed met een bio CO2. Belletjes worden wat kleiner, en teveel CO2 is bijna onmogelijk door de opvangbakje. Schadelijke gassen kunnen ontsnappen via een ontluchting stukje.

Een interne atomizer zou ook kunnen, heeft alleen minimaal 2,5 bar nodig.

Ik weet niet hoeveel bar een bio co2 fles kan produceren, ik heb ooit een diffusor (zon glazen ding) aangesloten op een diy bio co2 fles van 2 liter. Het werkt wel, maar niet zo goed als de Taifun die ik nu heb 😛
 
AquaCafe
Help Users
      Kosmopoliet: :petjeaf:avond room, John, André, Mark.
      Terug
      Bovenaan