Wat is er nieuw

Digitale aquarium Ph meter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lovevissen123
  • Startdatum Startdatum
Ziet er wel handig uit

Kijk, het ziet uit als een goedwerkend apparaatje en geschikt voor het aquarium volgens de website, maar ik vraag me af: in hoeverre heb je zoiets nodig? Voldoet een druppeltestje niet om een prima indicatie te krijgen? Ga je werken met extremere waterwaardes? andere reden?

~ Ivo

Ik werk ook met een digitale ph meter maar dan 1 van Voltkraft. Die moet je gewoon even in het water houden en dan lees je de ph af.
Bij druppeltesten is het vaak met sprongen van 0,5 en dan is het verschil in co2 vrij groot.
Bij het apparaat dat jij ziet kun je het gedeelte wat in het water komt niet vervangen lijkt me. Voor 10 euro meer heb je bij Conrad die pen van Voltcraft en daar kan de punt vervangen worden waardoor je niet een geheel nieuw apparaat hoeft aan te schaffen.
Het is gewoon een digitale ph pen dus die ik gebruik. Ik meet ook af en toe en hoef dat niet dagelijks te doen. Dat lijkt me ook niet nodig.

Maar deze kan je
De er gewoon in laten

Lovevissen123 zei:
Maar deze kan je
De er gewoon in laten

en veels te duur.
Ik betaalde voor dat ding 25 gulden.
Nu defect.

Oki

Lang geleden haha.

Heb jij niet meer bewust meegemaakt he? 🙂

Bertus zei:
en veels te duur.
Ik betaalde voor dat ding 25 gulden.
Nu defect.

Daarom was dat ding zeker zo goedkoop :juggle:

Ik koop hand ph meters voor <10 euro, doen het paar jaar goed en dan moet je ze vervangen, zoals met zowat alle goedkpe handmeters, zijn wegwerp meters.

Hebt twee kleuren, geel en rood, gele zijn 0.1 nauwkeurig, rode 0.2.

Het zijn 1 chip designs, heb er eentje op geslepen met dremel, zit verder dus niks in behalve 1 chip die speciaal voor ph meting is ontwikkel. Chip komt van phtesters.cn af, die maken die chips volgens mijn, dat staat op de chip. Al met al is het dus heel goedkoop om ze te maken, 1 chip en simpel pcb en kleine glazen elektrode en temperatuurmeter, dat is eigenlijk alles in notendop.

Zijn veel aanbieders, heb maar willekeurige verkoper gepakt, gaat even om ph meter niet om aanbieder.
http://www.ebay.com/itm/New-Portable-Di ... 3a86b56d0b

Edit/
Kleur combinatie zegt niks meer, zie dat ze nu nog maar 1 type aanbieden, althans daar lijkt het op, wel in twee kleuren overigens, voorheen was de gele 0.1 en rode 0.2, zat ook klein prijsverschil in.

Fish-street.com
59� weipro. Met goede probe.
Dient ook als pH controller (co2 bemesting)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan