dikke buik caca's


Ze bleven ook nog wel enkele weken leven, maar daarna gingen ze wel dood.
Enkele pistes zijn nitriet,nitraat of fosfaat, of nog iets onbekend.
Het is me gelukt de zieke vis te vangen. Hij zit nu in een bakje met baktopur direct. Als ook dit niet helpt, houdt het op. Hij heeft na 24 uur nog steeds een dikke buik, maar is wel veel minder bleek.
Gr
 
Je zou eigenlijk de vis, indien hij niet meer te redden is. Door iemand met een microscoop kunnen laten onderzoeken.
Die heb ik niet zo een twee drie bij de hand. Bovnedien moet die iemand er dan ook nog verstand van hebben. Waarom hebben de cacafokkers dit niet gedaan?
 
Misschien ligt het niet aan de kwekers, maar aan ons. Een waterwaarde waar ze niet tegen kunnen, maar nog niet is vastgelegd.
ik lees zojuist ergens dat malawicycliden niet tegen runderhart en dierlijk eiwit kunnen. Ik geef diepvriesrunderhart.Zou dat voor caca's een probleem kunnen zijn?
 
ik lees zojuist ergens dat malawicycliden niet tegen runderhart en dierlijk eiwit kunnen. Ik geef diepvriesrunderhart.Zou dat voor caca's een probleem kunnen zijn?
Malawi's zijn nu niet echt te vergelijken, buiten het feit dat ze ook cichliden zijn. Ik heb overigens nooit runderhart gegeven, wel cyclops, rode muggen, witte muggen, watervlooien etc.
 
geen runderhart voeren hoor.
veel te vet, verteerd ook slecht.

In het wild eten onze vissen ook geen rund :)
Oke wellicht sommige vissen als piranha's ect wel.
 
geen runderhart voeren hoor.
veel te vet, verteerd ook slecht.

In het wild eten onze vissen ook geen rund :)
Oke wellicht sommige vissen als piranha's ect wel.
Gek, ik koop het gewoon als een van de diepvriesproducten voor tropische vissen in de vorm van kleine blokjes, volgens de verpakking geschikt voor tropical, discus, en cichlid. Het heet Beef Hart. Beter maar niet meer geven?
 
En je watertemperatuur is onder de 30 graden, dan denk ik het zeker wel
De watertemperatuur is rond 25-27 graden. Ik weet niet wat je je voorstelt bij diepvriesunderhart, maar dat kan je net als cyclops, rode en zwarte muggenlarven e.d. in de vorm van diepvriesblokjes kopen bij de LFS. Zou geschikt zijn voor tropical, discus, en cichlid.
Die blokjes hebben geen noemenswaardige invloed op de watertemperatuur.
 
Die blokjes hebben geen noemenswaardige invloed op de watertemperatuur.
Dat lijkt me ook het punt niet, het gaat erom dat bij hoge temperaturen de vissen het heel vette vlees (runderhart) volledig kunnen verteren. Wat bij een lage temperatuur niet zo het geval is.
Dus bij een temperatuur van omen 25 graden kan het zeer goed zijn dat het runderhart niet verteerd wordt, en overigens de vis een zwak imuun systeem krijgt.
Echter heb ik nog nooit met runderhart gevoerd en kan dit in mijn geval dus niet de oorzaak zijn.
 
Zou zomaar best door het beef kunnen komen. Klinkt best logisch. Als eten niet goed verteerd wellicht obstipatie en daardoor die dikke buik. Hij zit nu toch in quarantaine dus kun je beter in de gaten houden. Kijken of hij wel poept. Bij sluiers ook vaak obstipatie problemen dan voeren van doperwten. Dit werkt laxerend en blazen de darmen goed schoon. problemen met spijsvertering/darmen ook bron voor flagelaten. Weet niet of caca s groenvoer lusten maar wellicht een poging waard. Wat diepvries erwten in bakje met wat water ff in magnetron kook erover en velletje eraf pellen. Stukjes snijden en kijken of hij dit eet. Bij mijn sluiers zie je op een gegeven moment ladingen groene slierten poep liggen.
 
Zou zomaar best door het beef kunnen komen. Klinkt best logisch. Als eten niet goed verteerd wellicht obstipatie en daardoor die dikke buik. Hij zit nu toch in quarantaine dus kun je beter in de gaten houden. Kijken of hij wel poept. Bij sluiers ook vaak obstipatie problemen dan voeren van doperwten. Dit werkt laxerend en blazen de darmen goed schoon. problemen met spijsvertering/darmen ook bron voor flagelaten. Weet niet of caca s groenvoer lusten maar wellicht een poging waard. Wat diepvries erwten in bakje met wat water ff in magnetron kook erover en velletje eraf pellen. Stukjes snijden en kijken of hij dit eet. Bij mijn sluiers zie je op een gegeven moment ladingen groene slierten poep liggen.
Goed, ik geef die blokjes niet meer, maar ik kan me niet voorstellen dat ze visvoer verkopen voor tropical en cyclids, als het geen goed visvoer is. Ik heb epsomzout gegeven, dat ook darmen en lijf schoonveegt.En spirulina.Ik zal een paar doperwten geven. De vis verstopt zich meestal, ik zie hem niet eten en niet poepen.
 
Goed, ik geef die blokjes niet meer, maar ik kan me niet voorstellen dat ze visvoer verkopen voor tropical en cyclids, als het geen goed visvoer is. Ik heb epsomzout gegeven, dat ook darmen en lijf schoonveegt.En spirulina.Ik zal een paar doperwten geven. De vis verstopt zich meestal, ik zie hem niet eten en niet poepen.

Ze verkopen ook planten waar pesticiden bij gebruikt zijn, 3x raden wie daar dood aan gaan: garnalen en kreeftachtigen terwijl vissen nergens last van hebben.

Ze verkopen ook glazen bollen voor een goudvis in te doen, heb je al eens gegoogled op een foto van een grote goudvis?

goudvis.jpg
 
Niemand zegt dat het slecht is, maar er zijn wel voorwaarden om "hart" te voeren, om het even of het rund of kalkoen is
Ja, ik ben gewoon kwaad dat er niets over op de verpakking staat en het wordt verkocht alsof het zoiets als muggenlarven is.
Maar omdat Apisto en anderen hetzelfde knobbelprobleem bij caca's hebben, neem ik aan dat dit niet het probleem is. Ik kan de temp alsnog verhogen naar dertig graden. Is dat een idee? Kunnen caca's daartegen?
 
Ze verkopen ook planten waar pesticiden bij gebruikt zijn, 3x raden wie daar dood aan gaan: garnalen en kreeftachtigen terwijl vissen nergens last van hebben.

Ze verkopen ook glazen bollen voor een goudvis in te doen, heb je al eens gegoogled op een foto van een grote goudvis?

Bekijk bijlage 259178
Ja, ik ben gewoon kwaad dat er niets over op de verpakking staat en het wordt verkocht alsof het zoiets als muggenlarven is.
Maar omdat Apisto en anderen hetzelfde knobbelprobleem bij caca's hebben, neem ik aan dat dit niet het probleem is. Ik kan de temp alsnog verhogen naar dertig graden. Is dat een idee? Kunnen caca's daartegen?
Ik heb even gegoogled en nu lees ik inderdaad bij een site over discusvissen dat je die boven de 30 graden moet houden als je runderhart geeft.
Dus: ik heb nu erwten en epsomzout toegevoegd en de temp verhoogd naar 30 graden, plus een bruissteentje.Weet iemand hoe lang de vis in die hoge temp moet blijven???
 
Gee idee wat betreft de tempratuur voor jouw vis maar ik weet wel dat je langzaam moet opvoeren. ik hoop niet dat je in 1 dag van 22 naar 30 ben gegaan ofzo. Ben benieuwd of hij op deze wijze opknapt. Zie je ook geen poep op de bodem liggen van hem in de quarantaine bak.
 
Je Caca kan wel 30 graden hebben, dus op zich even een dag of 5 a 7 op 30 graden is geen probleem. Zou met max temp verhoging van 2 graden per dag omhoog gaan, alhoewel 1 graad wordt geadviseerd, maar heb daar zelf wat twijfels bij, ik werk altijd met 2 graden per 24 uur
 
Gee idee wat betreft de tempratuur voor jouw vis maar ik weet wel dat je langzaam moet opvoeren. ik hoop niet dat je in 1 dag van 22 naar 30 ben gegaan ofzo. Ben benieuwd of hij op deze wijze opknapt. Zie je ook geen poep op de bodem liggen van hem in de quarantaine bak.
Je Caca kan wel 30 graden hebben, dus op zich even een dag of 5 a 7 op 30 graden is geen probleem. Zou met max temp verhoging van 2 graden per dag omhoog gaan, alhoewel 1 graad wordt geadviseerd, maar heb daar zelf wat twijfels bij, ik werk altijd met 2 graden per 24 uur
De quarantainebak was 26 graden, is nu 28 graden. gaat morgen naar 30 graden. Doperwt wordt tot nu toe niet gegeten. Heb epsomzout aan het water toegevoegd. Is er nog een goed laxeermiddel dat in het water kan worden opgelost?? Een zoutbadje lijkt me akelig en stressvol voor de vis. Dat wil ik liever niet doen.
 
Gewoon wat zout in de Q bak is ook geen probleem met de Caca. Bij mij kregen ze ook 1 x per maand een zoutbadje bij mijn discusvissen, dus dat is opzich geen probleem. Exacte verhouding weet ik ff niet uit mijn hoofd, maar in een kale bak 4 afgestreken theelepels per 50 liter, in grammen ????
 
Je Caca kan wel 30 graden hebben, dus op zich even een dag of 5 a 7 op 30 graden is geen probleem. Zou met max temp verhoging van 2 graden per dag omhoog gaan, alhoewel 1 graad wordt geadviseerd, maar heb daar zelf wat twijfels bij, ik werk altijd met 2 graden per 24 uur
De bak is nu 30-31 graden. Kan je me zeggen na hoeveel dagen ik moet zien dat de buik slinkt?
 
Dat vind ik lastig om te beoordelen. Het is aan de buitenkant niet te zien of het "alleen" wat slecht verteerd vet is, of dat er zich ondertussen ook nog wat parasieten hebben gevormd

Maar nogmaals ik zou 5 tot 7 dagen aanhouden, dan afkoelen naar 26 graden voor 1 week, daarna weer omhoog naar de 30 voor een dag of 3 en dan weer omlaag.

Eten ze nu gretig en komt er ontlasting tevoorschijn?
 
Dat vind ik lastig om te beoordelen. Het is aan de buitenkant niet te zien of het "alleen" wat slecht verteerd vet is, of dat er zich ondertussen ook nog wat parasieten hebben gevormd

Maar nogmaals ik zou 5 tot 7 dagen aanhouden, dan afkoelen naar 26 graden voor 1 week, daarna weer omhoog naar de 30 voor een dag of 3 en dan weer omlaag.

Eten ze nu gretig en komt er ontlasting tevoorschijn?
Nee, hij eet niet en poept niet. Verschuilt zich in de kokosnoot. er staan nu ook schubben overeind. Hij heeft al 6 weken deze dikke buik. Een antibioticakuur heeft hij vorige week gehad. Als de dikke buik niet minder wordt met deze warmtebehandeling, wil ik hem uit zijn lijden verlossen. Het is een laatste poging. Maar moet dat echt nog 2 weken duren? Wat geef je een vis die niet eet?
 
Maar moet dat echt nog 2 weken duren?
Dat bepaal jij op basis van wat je ziet. Als het niets is/wordt, dan zou ik zeker geen 2 weken wachten, maar eerder handelen.

Wat geef je een vis die niet eet?
Levend voer wil nog wel eens helpen om ze aan het happen te krijgen, maar als de vis zo passief is, dan kan je ernstig gaan twijfelen

Evt. voeren middels een spuitje wordt ook wel eens gedaan, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee
 
Hi doejfa,

Lastig. Ik ben toch bang dat er iets interns met de vis aan de hand is. Dat er schubben rechtop gaan staan is een slecht teken. Volgens mij heeft dit te maken met de waterhuishouding in de vis dus denk de nieren. In de koi wereld lees ik vaak dat vis met problemen aan nieren niet in zout mag. weet niet waarom maar zout zal invloed hebben op waterhuishouding in vis.

Je heb nu al van alles geprobeerd en ik ben zomaar bang dat je dit niet ga oplossen. De vis verzwakt en heeft ook geen afweer meer zodat hij van alle kanten word aangevallen door allerlei ziekteverwekkers en parasieten.

Ik wens je sterkte met de keuze die je moet gaan maken :'(Heel erg sneu voor jou en de vis vooral je nu al z on tijd intensief met hem bezig ben geweest.
 
Dat bepaal jij op basis van wat je ziet. Als het niets is/wordt, dan zou ik zeker geen 2 weken wachten, maar eerder handelen.


Levend voer wil nog wel eens helpen om ze aan het happen te krijgen, maar als de vis zo passief is, dan kan je ernstig gaan twijfelen

Evt. voeren middels een spuitje wordt ook wel eens gedaan, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee
Dat is geen goed teken, bij mij hebben er nooit schubben open gestaan.
Hi doejfa,

Lastig. Ik ben toch bang dat er iets interns met de vis aan de hand is. Dat er schubben rechtop gaan staan is een slecht teken. Volgens mij heeft dit te maken met de waterhuishouding in de vis dus denk de nieren. In de koi wereld lees ik vaak dat vis met problemen aan nieren niet in zout mag. weet niet waarom maar zout zal invloed hebben op waterhuishouding in vis.

Je heb nu al van alles geprobeerd en ik ben zomaar bang dat je dit niet ga oplossen. De vis verzwakt en heeft ook geen afweer meer zodat hij van alle kanten word aangevallen door allerlei ziekteverwekkers en parasieten.

Ik wens je sterkte met de keuze die je moet gaan maken :'(Heel erg sneu voor jou en de vis vooral je nu al z on tijd intensief met hem bezig ben geweest.

Mijn caca is dood. Hij begon te zweven en te tollen in het water, toen heb ik hem het laatste zetje maar gegeven, met kruidnagelolie. Pijnlijk, dat hij de laatste weken zo heeft moeten lijden, voor niets. Neem me voor om voortaan veel sneller te euthanaseren in plaats van in het duister te tasten en van alles te proberen.
Dank aan iedereen voor het meedenken.
 

Terug
Bovenaan