Wat is er nieuw

Dikke en dunne zieke vissen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter kimykrijg
  • Startdatum Startdatum
K

kimykrijg

Guest
Ik heb sinds kort ontdekt dat er iest mis is met mijn vissen. De vissen zijn �f te dik of te dun. Ook is er sprake van vergroeiingen aan de o.a. ruggengraad en de vinnen. Ook valt het me op dat de vissen veel frequenter als normaal aan het poepen zijn. Ik heb op de ontlasting geprobeerd te letten maar er is geen heel opvallend verschil, alleen iets slijmeriger als normaal. Ook zijn bij sommige vissen de kleuren donkerder als normaal. De vissoorten in mijn bak betreft: guppen (10), pristella's (8), cordydorassen (4) en rugzwemmers (2). Hiervan zijn alleen sommige van de guppen en pristella's ziek (of alleen lijken dit te zijn). Ik heb recentelijk geen nieuwe vissen gekocht (laatste half jaar niet) en ook geen nieuwe planten, dus het moet waarschijnlijk al langer in de bak hebben gezeten terwijl de vissen er pas later last van kregen.

Het draait hier om een 150 liter aquarium, dus ik neem aan dat hij niet overvol zit. Volgens mij is de ph van het water is voor de rest goed (maar dit ga ik later in de week kijken) en tetra guppenvoeder tezamen met bodempillen van tetra. Beiden recentelijk gekocht, dus dit zou goed moeten zijn.

Ik denk zelf wellicht aan darm-flagelaten, wat denken jullie hierover? Als ik dit weet kan ik namelijk met de behandeling beginnen
 
Hier had je er ook al last van.
 
Nee dit was beslist iets anders. Hierbij was de ontlasting veranderd en hadden de vissen geen witte plekken.

Heb ze toen behandeld voor darmflagelaten en dat werkte.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan