"Denk je"? Ik weet het wel zeker...denk ik wel teveel krijgen als je er geen "rovertje"bijzet.
Klein aanhangsel aan dit statement; niet alle zwaarddragers, mollies en platy krijgen honderden jong tegelijk. De Montezuma zwaarddrager, bijvoorbeeld, krijgt zeldzaam meer dan 30 jong, en kweekt lang niet zo consequent."Denk je"? Ik weet het wel zeker...
Het klinkt waarschijnlijk heel hard voor jou, Thirzaa, maar levendbarenden zoals guppen en zwaarddragers hebben de naam om ongelooflijk te kunnen kweken. Daar moet je nog voordat je ze aanschaft, bij stilstaan en bedenken wat je met de jonkies kunt doen. Aquariumwinkels willen ze niet aannemen, die hebben er ook al te veel en proberen ze aan andere aquarianen te slijten, komt er op neer dat ofwel zij met een explosie zitten -en jij nog steeds- ofwel zij voederen ze aan roofvissen.
Dan hebben die beestjes dus óók nog extra transportstress.
Het is waarschijnlijk wel even schrikken voor je, maar ik denk dat je beter weet waar je voor staat, dan dat we er om heen draaien. Sterkte!
Mijn excuses, weer wat geleerd.Om bijv. maar te stellen dat alle levendbarende tandkarpers konijnen in het water zijn is een zeer misplaatste generalisatie.
Educatie hoort toch ook bij een forum...? Althans, dat lijkt mij zo...Mijn excuses, weer wat geleerd.
Het lijkt wel een educatief forum hier!🤔
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.