Dikke vrouwtjes gup


ThirzaA

Member
Lid geworden
10 juni 2022
Berichten
6
Leeftijd
20
Mijn gup heeft een hele opgezwollen buik maar echt een extreme, ik dacht dat ze zwanger was alleen ik vind de buik echt iets te dik daar voor
Voor de rest hebben de andere guppen het niet. Weet iemand misschien wat dit is?
 
Graag een foto van de vis.
 
image.jpg
 
Ziet eruit als hoog zwanger.
 
Ik denk ook dat ze zwanger is.
 
Thanks voor jullie reactie
 
Guppen slaan sperma op dus reken er maar op dat ze vaker zwanger zal raken en omdat je een man hebt is dat denk ik al niet te voorkomen.
 
16549583708751307563144.jpg
Guppies, me meest populaire aquariumvis, echt gezelschapdieren ,ze lusten hier graag gekookte brandnetel.
Het lijd ze ook af om de pasgeboren jongen niet zoveel van op te eten.
 
Het zijn ook best leuke visjes maar ja je hebt vaak zo de bak vol met jongen.
 
Ja klopt ik heb nu ook al een ander aquariumpje vol met baby guppy’s maar het is echt zo leuk om ze te zien zwemmen. Ik dacht er ook al aan om de mannetjes en de vrouwtjes apart te zetten, maar dat doe ik alleen als ik meer mannetjes vissen heb dan kunnen ze denk ik wel bij elkaar
 
Ze slaan sperma op, dus zelfs als je alle mannetjes er nu uithaalt blijven er jongen komen. Ik geloof volgens mij dat ze het wel een jaar lang kunnen opslaan
 
Of er een vis bij zetten, die wel af en toe een jong gupje lust.....
 
jaaa maar das ook zonde er is van de week een grotere gup dood gegaan, maar gellukig is er niks mis met de andere guppen
 
Op den duur ga je denk ik wel teveel krijgen als je er geen "rovertje"bijzet.
 
denk ik wel teveel krijgen als je er geen "rovertje"bijzet.
"Denk je"? Ik weet het wel zeker...
Het klinkt waarschijnlijk heel hard voor jou, Thirzaa, maar levendbarenden zoals guppen en zwaarddragers hebben de naam om ongelooflijk te kunnen kweken. Daar moet je nog voordat je ze aanschaft, bij stilstaan en bedenken wat je met de jonkies kunt doen. Aquariumwinkels willen ze niet aannemen, die hebben er ook al te veel en proberen ze aan andere aquarianen te slijten, komt er op neer dat ofwel zij met een explosie zitten -en jij nog steeds- ofwel zij voederen ze aan roofvissen.
Dan hebben die beestjes dus óók nog extra transportstress.

Het is waarschijnlijk wel even schrikken voor je, maar ik denk dat je beter weet waar je voor staat, dan dat we er om heen draaien. Sterkte!
 
"Denk je"? Ik weet het wel zeker...
Het klinkt waarschijnlijk heel hard voor jou, Thirzaa, maar levendbarenden zoals guppen en zwaarddragers hebben de naam om ongelooflijk te kunnen kweken. Daar moet je nog voordat je ze aanschaft, bij stilstaan en bedenken wat je met de jonkies kunt doen. Aquariumwinkels willen ze niet aannemen, die hebben er ook al te veel en proberen ze aan andere aquarianen te slijten, komt er op neer dat ofwel zij met een explosie zitten -en jij nog steeds- ofwel zij voederen ze aan roofvissen.
Dan hebben die beestjes dus óók nog extra transportstress.

Het is waarschijnlijk wel even schrikken voor je, maar ik denk dat je beter weet waar je voor staat, dan dat we er om heen draaien. Sterkte!
Klein aanhangsel aan dit statement; niet alle zwaarddragers, mollies en platy krijgen honderden jong tegelijk. De Montezuma zwaarddrager, bijvoorbeeld, krijgt zeldzaam meer dan 30 jong, en kweekt lang niet zo consequent.

Zou doodzonde zijn zoiets aan de rovers te voeren.
 
Maar goed ook 30 jongen is voor vele aquarianen en hun bak al teveel en uit die kleintjes komen weer veel nieuwe jongen dus ook dan heb je denk ik vrij snel overbevolking.
Probleem met deze visjes is dat je ze vaak moeilijk kan kwijtraken.
 
Als de bak goed vol zit met guppen dan eten ze uiteindelijk de overbodige jongen op, komen er telkens weer nieuwe prachtige staartjes uit, ze snoepen van alles en gooien constant co2 eruit
16551172451751735279159.jpg
tis natuurlijk niet het meest interessante visbestand, maar wel iets dat hier slaagt
 
Jaa echt heel erg bedankt voor deze info zelf had ik er niet echt bij stil gestaan, ik ga ook een paar baby huppen weg geven\ verkopen, weet iemand of dit verstandig is en hoeveel maanden ze moeten zijn om ze weg te geven\ verkopen ?
 
Je kan misschien aan je lfs vragen of die wat wil overnemen en vragen welk formaat ze dan moeten hebben. Te klein zijn ze voor een lfs niet verkoopbaar denk ik en je kan ze hier bij aangeboden plaatsen.
 
Als je wat aan een winkel kwijt wil dan kun je het beste een winkel zoeken die op zich zelf staand is en niet één van een grote keten. Een franchisenemer binnen een grote keten wil nog wel eens wat vissen innemen. Doch als ze echt een onderdeel van een grote keten zijn, kun je dat wel vergeten. Daar loopt de inkoop vaak via het hoofdkantoor.

Wat EmotionalSupport Puppy al stelde, zijn er ook levendbarenden die weinig jongen voortbrengen en zelfs een langere dracht hebben eer er wat wordt geboren. Maar de reacties die hier doorgaans gegeven wordt, zijn gebaseerd op de bekende commerciële levendbarenden. En zelfs binnen de big 4 (gup, zwaarddrager, platy en molly), zijn er soorten die zich moeilijk voortplanten danwel een laag aantal aan jongen krijgen. Het is maar net om welke soort het gaat aan levendbarende tandkarpers dat we mogen spreken over een grote danwel snelle reproductie. Om bijv. maar te stellen dat alle levendbarende tandkarpers konijnen in het water zijn is een zeer misplaatste generalisatie.
 
Om bijv. maar te stellen dat alle levendbarende tandkarpers konijnen in het water zijn is een zeer misplaatste generalisatie.
Mijn excuses, weer wat geleerd.
Het lijkt wel een educatief forum hier!:unsure:
 

Terug
Bovenaan