Dimitri stelt zich voor.


D

Dimi74

Guest
Zal me even voorstellen ben Dimitri 44 jaar en sinds 2 weken staat er een Superfish 70L bij ons thuis. De bak heeft mijn zoon gekregen voor zijn verjaardag. Na aanschaf (leuke gedeelte) moest de bak opgezet worden. U raadt het al, een mooi klus voor papa, grind wassen, bodem bedekken, vullen, planten etc.
Op zich niet erg want ik heb vissen altijd erg leuk gevonden en als de bak zo bezet is door vissen zal hij er misschien wel weer naar omkijken en behulpzamer zijn.
Maar inlezen in zaken zoals type vissen, beplanting etc daar kom ik denk voor in aanmerking.

Hoop veel te leren van dit forum en zal denk ik nog genoeg vragen hier plaatsen.


Hierbij de bak , moet nog meer aangekleed worden maar we vonden het qua kosten wel even goed zo

fbgegl.jpg


Suggestie omtrent vissen, aankleding etc zijn van harte welkom
 
Ik zou voor een goede circulatie de uitstroom van links naar rechts laten gaan omdat de spraybar nu niet over de gehele beedte gaat.
 
Het type plant dat niet met de wortelstok in de bodem mag! :D
Anders gaat de wortelstok rotten en sterft de plant.
Is Javavaren en kan je idd het beste op steen of hout binden met garen of visdraad bv.
 
Okay dit ga ik van het weekend gelijk regelen.
Nu het we het toch over planten hebben . Op 1 van de planten zitten veel bruine pitjes deze liggen los op het blad is dit alg?
Zo ja moet ik daar nu al iets aan doen of wachten tot ik hem ga vullen met vissen en eventueel garnaaltjes .

vhrlaa.jpg
 
Dit weekend is het zover na 4 weken indraaien, gaan we zo het water laten testen. Mocht dit goed zijn gaat er een schooltje vissen is.
Nu heb ik alleen 1 plant die niet lekker meewerkt, wat kan ik hieraan doen?? Gewoon verwijderen en nieuwe erin, bruine gedeelte afknippen en stekken??

2uif2j4.jpg
 
Ton heeft gelijk denk ik en door ze zo dicht op elkaar te planten krijgen de stengels niet voldoende licht.
 
Moet ik de stengels los platen , of met visdraad weer bij elkaar bundelen en dan planten?
 

Terug
Bovenaan