Wat is er nieuw

Dimmen van Aquatlantis easyled

jerre050978

Well-known member
Lid geworden
2 maart 2005
Berichten
2,304
Locatie
Aalst
Beste aquariumgeeks. Ik zit met een probleem. Ik heb recent LED-verlichting van aqautlantis aangeschaft. Ik ben er zeer tevreden van, ondanks de investering die enorm was.

Echter ��n probleem: die geven zoveel licht dat draadalgen de kop op steken in mijn aquaria die niet over turf worden gefilterd.

Ik zou zeer graag dimmen. Op zich geen probleem: er zijn dimmers genoeg op de markt. Maar ik wil het maximale uit de lampen halen en zonsopgang, zonsondergang, onweer, bewolking, maanlicht en dergelijke programmeren.

Groot probleem: Aquatlantis easyleds zijn geen klassieke RGB-LEDs, maar een combinatie van CoolWhite: 67%, WarmWhite: 17%, Blue: 8%, Red: 8%. In theorie geeft het quasi dezelfde mogelijkheden, maar zowat alle dimmers die meerdere lampen tegelijk kunnen dimmen, kunnen maar 3 kleuren aansturen.

Ik ken er niet genoeg van om te gaan experimenteren en ik weet dat hier echte LED-cracks zitten. Kunnen jullie me adviseren?
 
Ik zou eens kijken naar deze: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... er=1490158

De TC-420 kan 5 afzonderlijke kanalen bedienen, je zal alleen zelf een een beetje moeten spelen met het programma.Ik heb er zelf eentje staan en ben er heel tevreden mee.

Zelf heb ik koud wit, warm wit, rood, groen en blauw op afzonderlijke kanalen zitten.
 
Op MP staan een aantal originele controllers te koop.
Iets anders hoef je niet te proberen, je hebt een PWM signaal nodig.

Qua theorie kun je de verlichting beter op 7 uur per dag zetten en,
vervolgens zorgen dat je water een neutrale pH heeft.
Want anders verdwijnen dergelijke algen echt niet.
 
Oh crap, niet in de gaten dat het op PWM basis werkt. Ik zie bijzonder weinig 4 kanaals PWM led controlers voorbij komen als ik daarop zoek.

Ik zou idd ook naar een orginele kijken, een goedkoop alternatief kan ik 1,2,3 ook niet vinden.
 
enige mogelijkheid die ze bieden tot nu toe is 1ste uur langzaam aan en laatste uur langzaam uit.
Dit duurt een uur.

De controler 2+ kun je meerdere lampen op aansluiten, maar hetzelfde principe.
Indien dit nodig is moet je wel weer letten op de hoeveelheid ampere die er doorheen gaat.

Ik heb nu ook 1 led van hun, licht is inderdaad mooi, maar de controller mag wat mij betreft beter.
 
Ojoj zei:
Ik zie bijzonder weinig 4 kanaals PWM led controlers voorbij komen als ik daarop zoek.

Zelfbouw met dimmen is wel mogelijk maar niet met losse kanalen..
Maar wel als je de hele unit uit elkaar durft te halen..
 
Ik gebruik de Tc-420 nu inmiddels ��n week i.c.m. twee easyled balken van 1200 lang (en daarbij uiteraard wat RGB zooi). Dit werkt v��l beter dan de controllers van Aquatlantis. Heb de balken sindsdien ook niet meer op 100% draaien maar op zo'n 85%.

Ik heb serieus spijt dat ik in eerste instantie de controllers van aquatlantis heb aangeschaft.
 
De nieuwe dimmers van Aquatlantis kunnen ook de lichtsterkte regelen:

Zie ook: http://www.aquatlantis.com/index.php?id ... tos&crct=1

C. Regeling van de lichtintensiteit
- Op de display verschijnt �LIGHT�.
Gebruik de �DOWN� en �UP� toetsen om
de lichtintensiteit te regelen.
- Druk op de toets �MODE�. �SET END�
betekent dat de instelling voltooid is.
Op de ingestelde tijd gaat het licht
geleidelijk aan totdat de op het scherm
aangeduide lichtsterkte is bereikt. De
"fade-in" en "fade-out" worden
automatisch aan de lichtsterkte
aangepast, tot een limiet van 1 uur
wanneer de lichtsterkte 100% is.
Opmerking: Wanneer u de lichtsterkte
tijdens de "fade-in"- en/of
"fade-out"-periode wijzigt en meteen een
nieuwe programmering wilt instellen,
dient u de stekker van het apparaat uit
het stopcontact te halen en het apparaat
weer op het stroomnet aan te sluiten.
Als bij een stroomonderbreking de batterij
goed werkt, blijft de
bedieningsconfiguratie behouden. Zodra
de verbinding hersteld is, gaat de
verlichtingseenheid geleidelijk weer aan.
 
blijf het jammer vinden dat je met die easyleds niet kan spelen met de kleuren.
Zoveel verschillende kleuren in die unit, en niet bruikbaar...
 
Helemaal mee eens, die optie had het armatuur 'echt af gemaakt'.
Wellicht is die optie standaard als ik over tien jaar aan vervanging toe ben. (Als ze het �cht zo lang uithouden)
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan