Wat is er nieuw

discus aquarium (Yoske)

• Onderwerp starter Onderwerp starter yoske
  • Startdatum Startdatum
Y

yoske

Guest
rps20151028_204017.jpg

Nee dat was juist in de nieuwe bak. Je kan zien de voortse was nog mooi gekleurd. Nu bijna helemaal zwart

Je hebt weinig beschutting,ik zou meer hout en drijfplanten toevoegen.

rps20151028_205729.jpg

Dat is van nu. Je kan zien op de achtergrond dat hij redelijk zwart is.

Blijft naar mijn mening wel een bizar mooi vissensoortje...

Je kan zien dat de kleintjes van op de eerste foto duidelijk gegroeid zijn. Mijn achterwand is wel in de jaren wel helemaal groen geworden. En mijn planten hebben denk ik ook zijn beste tijd had. Zal eens een paar nieuwe moeten insteken

Richvio zei:
Mondeo zei:
+1

Absoluut! Dan zullen de vissen zich ook een stuk meer ontspannen voelen. Misschien dat die dan iets lichter wordt. Vindt persoonlijk een vrij klein aquarium voor een groepje discussen. Je hebt maximaal 240 liter water afhankelijk van je waterhoogte. Per discus heb je 50 liter nodig..

NickM zei:
Richvio zei:
Mondeo zei:
+1

Absoluut! Dan zullen de vissen zich ook een stuk meer ontspannen voelen. Misschien dat die dan iets lichter wordt. Vindt persoonlijk een vrij klein aquarium voor een groepje discussen. Je hebt maximaal 240 liter water afhankelijk van je waterhoogte. Per discus heb je 50 liter nodig..

De 50 liter is een aanname van iets,meer vissen om groepsgedrag te vormen is een goed idee.

Wel 5 discussen is theoretisch 250 l ik heb 240l dus op die 10 l zal het wel niet komen zeker

Wat wordt er bedoelt met +1?

NickM zei:
Richvio zei:
Mondeo zei:
+1

Met een goede filtering kan je daar best overheen. Een discus is niet zo heel erg actief (tot je ze probeert te vangen :juggle:) dus qua grootte kan dat wel.

Meer hout en drijfplanten is zeker een goed idee. Zijn wel mooi discussen 😉

Misschien wat vallisneria erbij?

Doordat aquarium eigenlijk te klein is voor discusvissen ( die nog verder kunnen groeien) zal je erg veel water moeten verversen. De 50 liter per vis is een minimum en dat wordt hier zelfs niet gehaald. Door meer hout te plaatsen en te kiezen voorheen goede beplanting, waaronder drijfplanten, kunnen de leefomstandigheden verbeterd worden. De mogelijkheid voor de discussen om eitjes af te zetten op hout ontbreekt, net als schuilplaatsen.

De vissen hebben op dit moment wel veel ruimte om te zwemmen. Door hout toe te voegen daalt het aantal liters water dat beschikbaar is voor de vissen. En dat is nu al erg krap. Ik hoop dat dit aquarium zich verder goed gaat ontwikkelen.

Hobbygroet,
Jos Hut

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan