Wat is er nieuw

discus aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eric1962
  • Startdatum Startdatum
E

Eric1962

Guest
674882_0_82_aqua.jpg

dit moet hem dan worden
het verblijf voor mijn toekomstige discusvissen

519711_0_82_aqua_1.jpg

200 x 60 x 60 met bioloog en eheim 2075

Da's een mooie maat bak!
Succes.

Mooi formaat bak idd

De afmetingen van je bak zijn prima om discussen te kunnen houden. Ik denk dat de inrichting nog wat beter kan. Op dit forum staan verschillende goede voorbeelden van discusbakken en op het forum van de discusclub Holland ook. Kijk maar eens bij het fotoalbum van Mondeo. Op de site van de nbat.nl staan onder het kopje " keuringen" bij de speciaalaquaria foto's van erg goede discusaquarium.je kan daar de kunst afkijken.Waar zit hem dat dan in qua verbeteringen?

De bodem spannender , minder vlak en afwisselender maken met behulp van blad, kienhout, en stenen. Verder zou ik nog meer kienhout toevoegen dat door de discussen als schuilplaats gebruikt kan worden. Het grote stuk in je aquarium verdeelt je aquarium in een linker en rechterkant omdat het in het midden geplaatst is.
Met behulp van drijfplanten kan je zones scheppen waar gedempt licht is. Hier houden discusvissen van.

Succes met je aquarium en hobbygroet,
Jos Hut

bedankt voor jullie reacties en ik zeker even kijken bij andere foto's van aquariums

gr

Eric

Ik zou als eerste willen vragen of je met jonge discus wilt beginnen of met volwassen.

Voor jonge discus is je bak namelijk al te vol .... jonge dieren vragen veel voer, veel voer is veel vervuiling en dat is lastig schoonmaken in een vol ingerichte bak.
Daarnaast hebben planten een hekel aan 2 a 3 keer per week water wisselen.

Zijn de vissen eenmaal volwassen, kan ook de temperatuur naar 28 graden (ipv 30) en hebben planten een re�le kans op groei.
Als de dieren volwassen zijn kun je volstaan met 1 a 2 keer per dag voeren en omdat je dan veel minder vervuiling hebt, kun je terug naar 1 x per week waterwissel.

het worden discusvissen van plm 8cm

@Marcje:Begrijp waarom je steeds minder post.

Maar toch goed bedoeld! :thumbs:

Lollll

en even voor de goede orde
ik heb al discusvissen gehad.

:thumbs:

Dan zal het helemaal goed komen Eric.

Is ook leuk om jonkies zelf op te kweken.

Maar vaak is het makkelijker en uiteindelijk minder werk om ze ietjes groter te kopen.

Ben benieuwd straks.Al een bepaalde kleurslag in gedachten??

ik denk rood/turquoise en blauw,
maar het zal wel weer anders worden als ik er ben
en het klopt...als ze groter zijn hoef je wat minder te voeren

Ok Eric,

Zoveel mensen zoveel wensen.

Vind een en dezelfde kleurslag zoveel mooier/rustiger overkomen.

Maar je hebt ook genoeg mensen die allerlei kleuren door elkaar hebben zwemmen en met genoegen daar tegenaan kijken.

Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde :thumbs:

Ik vind een kleurslag ook veel rustiger overkomen. Het is daarnaast een keus om voor wildvang te gaan of voor een kweekvorm. Je hebt al eens discusvissen gehad dus ervaring is er al.

Hobbygroet,
Jos Hut

het wordt kweekvorm

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan