Wat is er nieuw

Discus Biotoop

NickM

Well-known member
Lid geworden
9 juli 2014
Berichten
675
Locatie
Duiven
Goedenavond,

Onlangs heb ik mijn groep discussen uitgebreid naar 11 stuks. Heb ze nu in verschillende maten zwemmen. Ondanks alle horror verhalen op het internet heb ik van verschillende mensen gehoord dat het makkelijk kan en lang niet zo moeilijk meer is als vroeger. Veel verversen en voeren blijft de truc.

Nu ben ik bezig mijn aquarium biotoop correct te maken. Dus een groot gedeelte van mijn bijvissen zullen eruit moeten. Op de meeste sites vind je dat de discus uit Zuid Amerika of de Amazone komt. Heb ik vrij weinig aan. Bij Aquavgids vindt je Rio Negro, Rio Abacaxis, Rio Trombetas, Rio Nhamund�. Nog altijd een groot gebied gezien de Rio Negro alleen al over de 2000 km is.

Onder het motto van durf te vragen. Wie kan me verder helpen. Wie weet een goede site, boek, filmpjes of iets dergelijks met nuttige informatie?

Bedankt alvast voor uw hulp.
 
Daar heb ik absoluut wat aan. Ongelofelijk dat ik die zelf nooit tegen ben gekomen. Dankjewel Alex!
 
YouTube zoeken: "Amazon dream trip" �t voila!

Hoe ben je trouwens van plan de term 'biotoop' te gaan zien? Je hebt immers meerdere kleurslagen Discus waarvan er enkele niet zoals je die in het wild zult tegenkomen, dus dat zijn al concessies v.w.b. biotoopcorrectheid bjvoorbeeld.

~ Ivo
 
Dankjewel Ivo. Heb zelf ook al meerdere filmpjes bekeken. Bij dit filmpje zie je ook voornamelijk alleen de Mesonauta festivus die geschikt is voor mijn aquarium. De rest is al snel te groot.
Wat betreft de kleurslagen moet ik inderdaad concessies doen. Die komen voort aan compromissen met mijn wederhelft. Wil de bijvissen zo biotoop correct mogelijk doen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan