Discus eet weinig.


A

AquaDude

Guest
Zoals de titel vermeld eet mn kleine schijfie weinig het zal wel niets zijn maar op advies van duncs eventjes een topic gemaakt.

voornamelijk snoept hij her en der aan een plantje,
voer wat ik er in gooi word hij niet warm of koud van heb dit van de kweker mee genomen dus hij zal het ongetwijfeld lusten echter heeft hij wel witte poep met zo nu en dan een bruine drol ook is hij dinsdag gekomen met nog 3 andere en ze zijn allemaal mooi op kleur, kleine is wel iets minder actief en meer op zichzelf maar heb niet het idee dat hij word achter gesteld.

Zal wel aan mij liggen hoor heb zelf het idee dat hij nog aan de bak moet wennen hij is en blijft toch het kleintje van de groep dus misschien is hij gewoon wat verlegen zoek echter gewoon bevestiging haha.

waterwaardes

No2 0.05 ( heb vandaag ververst dus zal nu de helft moeten zijn)
no3 0.20 max deze weet ik namelijk niet zeker maar hij was in orde.

ph. 7.8
kh. 5
gh. 6 meende ik.

ververs gedrag was 1x pw 50% gezien ze er nogmaar 4 dagen in zitten dit word echter 2x pw.

fototje van de kleine.

225937_0_82_img20131217wa0005_resized_1.jpg
 
Een paar vragen die wel van belang kunnen zijn:

Bakmaat?
Temperatuur?
Medebewoners?
Hoe lang heb je ze?
4 stuks totaal heb je toch?

~ Ivo
 
1.5m 400 liter
30 graden
maantjes 4 gaat goed en beetje klein grut
zoals vermeld zijn ze 4 dagen gelede gekomen afgelopen dinsdag
inderdaad 4 stuks over tijdje komen er wel paar bij

groetjes
 
Wit met donkere poep kan op wormen duiden.
Kijk eens of je met wat verse ontlasting (welke niet op de grond gelegen heeft) naar iemand kunt gaan die het onder een microscoop kan onderzoeken.
 
ja ik ga dinsdag het schip weer op en dan kom ik die dinsdag erop weer terug is mij ook al aangeraden nog even te wachten eet hij dan nog slecht laat ik de poep ff nakijken.

merci voor de reactie
 
Het is eigenlijk van de zotte je koopt dure vissen en na een dag of 2 gaat het minder met 1 of 2
En er je moet er gelijk voor 20 euri of meer medicijnen in dumpen
Er wordt gewoon te veel rotzooi gekweekt inteelt en dergelijk en de klant wordt daar de dupe van
Ik weet ik ga tegen zere benen aan schoppen :oops:
Maar op elk forum wat ik lees is het elke keer, raak alleen maar problemen :D
 
het beestje zit er net een paar dagen in,dus niet eten zou goed kunnen.
Witte poep duidt hier meer op stress dan op flaggelaten.
En gooi alsjeblieft die maantjes eruit en zet er nog een discusje of 10 erbij...moet je eens kijken wat die gaan eten ;)

@Rienke je bent weer aan het doemdenken omdat je zelf problemen hebt gehad...lijkt me dus verstandig als je eerst eens een paar minuten nadenkt voor dat je reageert.
Ik wil eigenlijk iets anders typen maar dan heb ik je echt tegen een heel zeer been aangeschopt.
En ik lees van jou ook op ieder forum hetzelfde en begin er moe van te worden.
 
Hey duncs bedankt voor de bevestiging zoiets dacht ik ook maargoed ik ben noeuw in het discus houden en wil ze op en top verzorgen dus dan trek ik liever voor niets aan de bel.
En ja er komen zeker nog discussen bij en de sluierstaarten maantjes gaan er uit de platinas zijn van mn meissie dus die wou ik nog t voordeel van de twijfel geven


@ rienks wil ik eigenlijk alleen zeggen dat ik een reactie op mn topic waardeer echter had ik er niets aan zwz komen deze visjes uit een goed huis
 
Ben zeker niet aan het doem denken lees de oude topics eens door en kijk dan eens hoeveel er afgehaakt zijn.
En natuurlijk ligt het niet altijd aan de handelaar, in mijn geval kan ik de hand in eigen boezem steken en dat doet zeer.
Maar ik meld het wel op de fora om een ander te behoeden om niet de zelfde fout te maken.
En ik ga zeker weer aan de Discus maar nu ff niet.
En wat Manen samen met Discus betreft gaan prima samen heb ze jaren samen gehad.
Ik hoor jullie denken daarom zijn je Discussen gaan hemelen , neen heb ze 4 jaar samen gehad.
Prettige Kerst dagen en geniet van jullie bakkies en de familie
Gr Rienke :D
 
Leopoldi zei:
Maar op elk forum wat ik lees is het elke keer, raak alleen maar problemen :D

Komt eigenlijk omdat de houders mensen zijn :)

De mens treed vaker met negatieve zaken naar buiten i.p.v. met positieve dingen.
Iedere keer roepen dat het goed gaat, gebeurt maar heel weinig.

Behalve als er een probleem is ...

Bij vissen die al langer in je bezit zijn kan ik mij voorstellen dat als je het even niet weet, je raad zoekt op een forum of bij kennissen.
Wat mij echter blijft verbazen is dat mensen die net nieuwe vissen hebben dit meteen op een forum vragen.

Klinkt stom , als iemand een nieuwe tv koopt die binnen een week kapot is, post hij dat niet op een forum maar belt meteen de winkel op waar hij de tv gekocht heeft.
Waarom dan niet bij een vis ?

Laat de verkoper lekker de problemen oplossen en dump ze niet bij een ander ...
Heb je een advies van de winkel en vertrouw je het niet kun je altijd nog een second opinion vragen :D
 
Marc je hebt helemaal gelijk,
Maar in de kleine zaakjes met de iniminie bakkies hoef je echt niet aan te komen van mn discus is peiger.
Stja das jammer kan gebeuren
Ik vertelde mijn verhaal aan een verkoper hier in de buurt van mn sores en hij zei glashard ik heb eigenlijk nooit uitval bij de discussen maar ik had al ff rondgekeken er lagen 2 dooie discussen in het bakkie
Ik zeg wat is dat dan zijn die aan t slapen een kop als een boei kreeg ie
Er wordt gewoon te veel rotzooi verkocht en dat komt volgens mij omdat de vissen er te lang zitten zonder de nodige zorg in de Jumpers, Discus ,Intratuin, en noem ze maar op .
Maar het is naar mijn mening ook de schuld van de klant, impuls aan kopen
Als ik bij jou kom en zeg ik heb een 100 ltr bakkie en ik wil er 10 discussen in houden wat zeg je dan :D
Jou kennende nee no way
Als ik weer begin kom ik naar Maassluis neem dan wel 8 Nanays mee om in te ruilen ;)
Prettige feestdagen :D
 
Dat klopt inderdaad zelf vraag ik het liever op een forum vanwegen de verschillende meningen en het voorbeeld wat rienks net opnoemde dat verschillende winkels zelf gewoon geregeld dode vissen heeft.

Mn koppeltje platinas zijn verhuisd naar een kweek bakkie ze gingen weer afzetten en waren niet zo tolerant meer naam mn discussen ja sorry maar dan gaan ze er uit.

Fijne feestdagen allemaal ^^
 

Terug
Bovenaan