Wat is er nieuw

Discus eitjes.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Robin-S
  • Startdatum Startdatum
R

Robin-S

Guest
Ik ben zo trots als een aap met 7 l*llen. Gisteren zag ik plotsklaps dat mijn 2 mooiste en grootste discussen een nestje hadden gemaakt. Het betreft de Red scribble en de Briljant turquiose. Beide vissen zijn bijzonder mooi 'opgedroogd' en brengen nu heel mijn bak in de war door het nestje.
Ik verwacht absoluut niet dat het een kans van slagen heeft maar misschien kan dit in de toekomst wel een bewezen koppel worden. Wie weet...

283191_0_82_039.jpg

Gr Robin

Wie weet,maar leuk is het nu al.

Prachtig. Het zou toch geweldig zijn als het meteen goed gaat.

Dank je. Leuk is het zeker maar het is het eerste nestje. Normaliter heeft dit weinig tot geen kans van slagen. Zeker niet in een Z-A gezelschapsbak. Ik ga voor de zekerheid binnenkort mijn quarantaine bak op orde maken zodat ik wellicht het 'koppel' kan uitvangen en hier in plaatsen met een afzetkegel.. Enig nadeel is dat deze bak een zwart geverfde achterwand heeft wat zeker niet aan te raden is in een discus kweekbak.

Gr Robin

Bedenk goed het heel veel werk vergt,om mooie jongen te krijgen.

Je hebt prachtige vissen zie ik. Ik vraag me echter alleen af wat voor een jongen je er van krijgt, zijn dat deels RT jongen en deels Turqoise jongen, of gaan de kleuren bij deze jongen al door elkaar lopen en krijg je dus een vreemde mixkleur?

Leuk hoor. Ben benieuwd. Geniet er van zou ik zeggen.😀

@Sterrekind: Dank je voor je compliment! Vooral de Red scribble is ontpopt tot een erg mooi dier en hij/zij wordt alleen nog maar mooier. Wbt eventuele jongen: Het zijn beide mooie vissen en als het ooit tot jongen van dit 'koppel' komt, zullen deze vast wel mooi worden. Dat het een mix van kleuren zou kunnen gaan worden interesseert me eerlijk gezegd niet zo.

@visstick: Het nestje uit deze post was na 3 dagen weer weg. Inmiddels hebben ze weer een nieuw nestje eieren gehad maar deze was ook na 3 dagen weer weg. Het zijn nog vrij jonge discussen en wie weet heb ik wel met 2 vrouwtjes te maken. We wachten het rustig af.

1 van de Snakeskin navy's begint ook plotseling erg fraai te kleuren en begint avances te maken naar de andere Snakeskin. Deze 2 vissen zijn echter een stuk kleiner dan het andere 'koppel'. Ze zijn wel erg nieuwsgierig en bijna handtam. Ze eten nog net niet uit mijn hand.

Gr Robin

Afgelopen weekend merkte ik wederom een nestje eieren op van mijn discuskoppel. Jaja, ik mag het nu met recht een koppel noemen want de eitjes zijn vandaag uitgekomen! Er zit een aardige hoeveelheid larfjes op hetzelfde stuk hout als op de foto hierboven. Of ze het gaan overleven is natuurlijk de vraag maar leuk vind ik het zeker.

Een foto waarop de larfjes te zien zijn blijkt onmogelijk te maken. Wellicht als ze hopelijk wat groter worden...

Gr Robin

Ik ben benieuwd,maar leuk is het.

Het kost discussen vaak een paar keer proberen voordat zij echt de zorg onder de knie hebben, dus hopelijk voor je hebben ze het al in zich en gaat het lukken maar het is niet gek als het mis zou lopen. Over een paar dagen zullen de jongen overgaan van het stuk hout naar de huid van een van de ouders, dat is waar het vaak mis gaat.

Succes, het zijn iig mooie ouders 😉

Het is lastig te zien maar volgens mij is het aantal larfjes al gehalveerd. De larfjes die ik wel kan zien zijn al wat gegroeid vergeleken met gisteren. Ze zitten nog op het hout maar de ouders doen erg hun best om zo donker mogelijk te kleuren. Ze zijn bijna zwart!
Ik verwacht er nu idd niet al teveel van maar wellicht blijven er in de toekomst wel mooie jongen over. Ik vind het erg interessant om te zien hoe de broedzorg verloopt. Ik ga snel weer voor mijn bak zitten haha.

Ps Ik heb nu al bijna een week geen water ververst omdat ik de vissen geen onnodige stress wil bezorgen. Wat zou nu een goed moment zijn om weer te gaan verversen? Wachten tot alle larfjes weg zijn, wachten tot de aanwezige larfjes op de huid kruipen of kan ik gewoon voorzichtig wat water verversen?

Gr Robin

Bij mijn discussen ben ik gewoon doorgegaan met water verversen, maar daar hadden ze ook geen last van.

Ik weet niet hoe jij je water ververst, maar bij mij gaat het gewoon via de pomp en hebben ze verder geen last vang slangen of emmer oid.

Inmiddels zijn alle larfjes weg en heb ik gisteren dus een hele flinke hoeveelheid water ververst.
Nu weer wachten op het volgende nestje. De discussen krijgen de broedzorg steeds beter onder de knie.

Gr Robin

Gaaf hoor

Heel mooi gezicht die eitjes met de vissen erbij zeg.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan