discus en garnalen


janjdk

Well-known member
Lid geworden
11 juli 2019
Berichten
1,403
Locatie
Zuid limburg
Kan dat samen ?????
iemand ervaring mee? ik bedoel dan die grotere garnalen amano.
 
Ik heb gewoon garnalen tot 31 graden gedraaid geen probleem.
In het verleden de grote japonica nu de mini japonica.
 
Ik vis dagelijks de babies uit het bioloog
 
He! Wat voor garnalen raoul? Daar wil ik meer van weten! Tijdens de hittegolf wat garnaaltjes verloren ondanks verversing en controle waardes. Gewoon vuurtjes ofzo?
 
Wat grappig zeg! Ik zie op marktplaats vaak aanbiedingen 100 mini japinocas voor 1 euro! Dat soort dingen :pp Ze zijn lekker taai en vruchtbaar dus
 
Nou Jan, bij deze!
Mare Raoul, jouw garnaaltjes zitten dus ook altijd in donkere hoekjes. Als ik mijn pomp uit zet, ff mee prut en daarna weer aanzet, schieten er eerst 20 babies uit:stom:
 
:ROFLMAO::ROFLMAO: Eeeeennnn bedankt. Ik kan nu nooit meer normaal je YouTube bekijken :engel::br::6:ROFLMAO:
 
De Amano kunnen tot zo n 30 graden maar de reguliere kleine Caridina s moet je daar niet op houden. Vel mensen krijgen in de zomer al problemen als het een poosje wat warmer is.
 
thanks allemaal, gaan eens wat van die beestjes halen...inderdaad zag op marktplaats 30 cent per stuk en 50 voor 10 euro.
begin nu bang te worden dat ik straks wens dat de discus ze lusten.
 
Waarom wil je deze houden Jan want als ik eerlijk ben is de mini japonica niet een garnaal die mooi gekleurd is. De prijs die je noemt is denk ik van de mini Japonica.
 
de mini japonica en de grote zijn compleet verschillende soorten.
 
Waarom wil je deze houden Jan want als ik eerlijk ben is de mini japonica niet een garnaal die mooi gekleurd is. De prijs die je noemt is denk ik van de mini Japonica.
voor opkomend alg weg te werken, en vind die beestjes daarnaast grappig.
In het zeeaquarium had ik die rode poetsgarnalen, die waren hand tam....manicure
 
Ja die heb ik ook in de zeewaterbak en die komen ook met onderhoud op je arm en handen zitten.
 
Nou Jan, bij deze!
Mare Raoul, jouw garnaaltjes zitten dus ook altijd in donkere hoekjes. Als ik mijn pomp uit zet, ff mee prut en daarna weer aanzet, schieten er eerst 20 babies uit:stom:
Deze over je inzuig schuiven (heb ze ook te koop)
 

Bijlagen

  • gaaskorfjes.jpg
    gaaskorfjes.jpg
    267.1 KB · Weergaven: 130
Ik heb vuurgarnaaltjes gehad bij de discus, ging ook prima. Werden er regelmatig opgegeten maar ze zijn productief genoeg omdat te compenseren. Houden je javamos, als je dat hebt, ook netjes schoon. Vuurgarnaaltjes zijn naar mijn mening net wat kleurrijker.
 
Ik zou nog wel eens echte zuid Amerikaanse garnalen willen maar die heb ik nog niet (live) gevonden. En als ze op prijslijsten stonden, waren ze heel erg duur.
 

Terug
Bovenaan