Discus hapt steeds naast voer ?


Henry en annette

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2012
Berichten
323
Locatie
Sittard
Hoi Mijn Discus hapt steeds naast het voer ,kan dit komen door ouderdom ?
 
Krijgt hij helemaal niks binnen dan? Hoe oud is de vis en zie je niks aan de ogen en is het gedrag verder normaal? Hier happen de vissen ook weleens naar het voer maar niet ver genoeg zeg maar en dan is de volgende hap vaak wel raak.
 
leeftijd weet ik niet ,de grootste op mijn avatar (spoed overname sterfgeval) hij hapt ook wel raak maar andere jonge vissen happen bijna altijd raak.
verder doet hij het goed ,is alleen veel werk om hem extra te voeren ,ben bang dat hij te weinig krijgt en de andere te veel
 
Laatst bewerkt:
Is lastig zo te beoordelen. Gebeurd hier ook wel eens een paar dagen en is daarna weer over. Oorzaak onduidelijk. Zou even goed observeren en kijken of je verandering ziet binnen een aantal dagen
 
IK ben geen kenner .ik weet ook niet zo goed hoe en waar ik kan zien hoe dik ze moeten zijn .

DSC01535.JPG
 
Hij ziet er heel slecht uit, ben bang dat deze jongen het niet gaat redden :(
 
Heeft iemand suggesties wat ik het beste kan doen ?
 
bedoel je zo.'n smalle voorkant ? wat is dan de oorzaak) ouderdom of iets anders en moet ik voorzorgsmaadregelingen treffen voor mijn andere vissen?
dus het beste uit zijn leiden helpen .
bedankt voor de info

DSC01537.JPG
 
Een mesrug kan vele oorzaken hebben, parasieten of ziekten zijn vaak de oorzaak.
Ouderdom kan ook een oorzaak zijn, maar dan zou de vis al rond de 6/7 jaar moeten zijn.
Maar als een vis zover is, zou ik hem persoonlijk euthanaseren.
Dit dier nog blootstellen aan allerlei medicatie in de hoop om hem te redden is onnodig dierenleed.
 

Terug
Bovenaan