Discus met geo's of cupido's?

Ramson

Well-known member
Lid geworden
22 mei 2020
Berichten
231
Leeftijd
28
Dag aquarianen,

Ik ben nieuw op dit forum, nadat ik een aardig tijdje geleden gestopt ben met discusvissen houden, begint het nu toch weer te kriebelen.
Nu heb ik een juwel vision 450 met alles er op en eraan op de kop getikt. Hij is nog niet in gebruik, aangezien ik eerst ga verhuizen en ik ga bedenken wat ik precies wil.
Nu wil ik sowieso weer 8 of meer stendker discussen.
Ik heb ze een tijdje geleden in een soortgelijk aquarium (1.50 x 60 x 60) samen met een aantal geophagus gezien, en dit zag er schitterend uit.
Mijn vraag is of deze combinatie vaker voorkomt, zo ja, hoeveel geo's is verstandig erbij te doen, of kun je er ook een aantal cupido's of sleutelgatcichlides bij houden? ( dit heb ik ergens gelezen maar kon het niet meer terugvinden?)
Ik hoor graag van jullie
 
Helemaal niemand?
 
Concentreer je eerst op de Discusvissen,wanneer dit voorspoedig verloopt ga dan eens op zoek naar bijvissen,niet alles erg kort of tegelijk bij of met elkaar.
 
Ik heb de Red Head Tapajos Geophagus gehouden samen met wildvang discus.
1 man op 2 vrouw.
Het kan samen maar voor die combie vind ik jouw aquarium te klein. De Geo is nogal een wilde en de discus vindt dat niet altijd fijn.
Voor die combie zou je echt een bak van 230 of langer moeten nemen.
 
@treb

Ik zou juist met de 'bijvissen' willen beginnen, aangezien je eigenlijk na de discussen zo min mogelijk andere vissen bij moet zetten.
Of is dit ook zo'n uit de duim gezogen verhaal zoals je die wel vaker ziet bij discusvissen? ?

@rjoemman

Met de discusvissen red ik me in principe wel, ging de vorige keer zo goed als perfect :)
Gaat me meer om wat ik er het beste bij kan zetten ipv de standaard kardinaal tetra's etc. ?
 
Ik heb er Rode Minor bij zitten.
Mooie groep vis.

Verder paar mooie l-nummers.
Zelf heb ik de .:
L001 zeil pleco
L200 groene fantoom pleco
L018 golden Nugget
L144 snowbal pleco

De L200 eet wel planten.
 
@rjoemman
Oké bedankt voor je reactie, ik ga eens op onderzoek uit (y)
 
Check ook eens mijn album.
 
Terug
Bovenaan