Wat is er nieuw

discussen: groeiachterstand of niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter belaen danny
  • Startdatum Startdatum
B

belaen danny

Guest
ongeveer een 2tal weken heb ik 4 discussen overgenomen van een vriend die ze in een rio 180 had zitten.
volgens hem zouden ze nu een 8 tal maanden oud zijn.
de twee grootste zijn 13cm en de andere ong 11cm.
daar ze bij hem te klein zaten en de verzorging ook niet 100% was is mijn vraag nu, zouden zij al een groeiachterstand opgelopen hebben.

grts, danny

IMG_0001_zpsb1dcab50.jpg

IMG_0005_zps055db6ae.jpg

IMG_0029_zps1673d00a.jpg

IMG_0031_zps97138f05.jpg

IMG_0034_zps69df5d64.jpg

Wel iets,dat klopt.

Ik ben een totale discus leek, dus luister verder niet naar mijn antwoord 🙂

Maar ik vind het nog steeds super mooie vissen.

Die groeiachterstand is er zeker. Positief is hoe gezond ze er uit zien, en dat ze mooi getekend zijn.

Op de foto zie ik dat je ze houd met Maanvissen, een aandachtspunt in dat geval is dat de Discussen wel voldoende te eten krijgen. Maanvissen zijn schrokkoppen en Discussen langzame eters en halen het graag van de bodem af.

Met de juiste waterconditie en zorg kan je er erg veel en lang plezier van beleven.
Dat ze een slag kleiner zullen blijven, tja dat hoeft er niets aan af te doen. Ten zij je met wedstrijden er iets mee wilt doen.

Aponogeton zei:
Die groeiachterstand is er zeker. Positief is hoe gezond ze er uit zien, en dat ze mooi getekend zijn.

Op de foto zie ik dat je ze houd met Maanvissen, een aandachtspunt in dat geval is dat de Discussen wel voldoende te eten krijgen. Maanvissen zijn schrokkoppen en Discussen langzame eters en halen het graag van de bodem af.

Met de juiste waterconditie en zorg kan je er erg veel en lang plezier van beleven.
Dat ze een slag kleiner zullen blijven, tja dat hoeft er niets aan af te doen. Ten zij je met wedstrijden er iets mee wilt doen.

oke dank jullie,

het is niet de bedoeling er iets mee te doen.ga er gewoon van genieten.
kwestie van eten ik voer iedere keer op twee plaatsen en moet zeggen het gaat redelijk goed zo.
de maanvissen laten ook veel liggen op de grond.
om de twee dagen wordt er een 300 tal liter ververst.

grts

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan