DISCUSSEN


W

Wesleyvdberg

Guest
He allemaal over een paar weken is het zover dan gaat mijn lang gekoesterde droom in vervulling namelijk mijn eigen discussen ze komen te zitten on mijn vision 450 met het volgende bestand

+- 30 tetra's
3 sturisoma aureum
12 corydoras schwartzi
5 of 7 discussen

Heet iemand hier nog tips over over mijn vis bestand zo laten of misschien toch nog iets aanpassen


Groetjes wesley
 
Sturisoma weglaten,deze gaan aan de discus hangen.Na een keer volgt een dagelijks ritueel. En liever 7 dan 5 discus.
 
kardinaal tetra als ik het goed heb
 
Maar die sturisoma kan dus niet heb eigelijk nog nooit gelezen dat deze gaan hangen heb altijd maanvissen gehad maar hier heb ik dat nooit bij gezien?
 
Maar die sturisoma kan dus niet heb eigelijk nog nooit gelezen dat deze gaan hangen heb altijd maanvissen gehad maar hier heb ik dat nooit bij gezien?
Ik heb ze een jaar of twee samen,daarna was het constant hangen.Discus en Sturisoma. Bedenk dat manen veel feller zijn dan discus.
 
Ja dat is dan ook wel weer zo ja dan ga ik daar nog even goed over nadenken op dit moment zit er 1 van 16 centimer in en de andere zijn pas 3 maanden oud maar als het niet gaat kunnen ze altijd nog naar mijn 180 bak verhuizen maar wel bedankt voor de tip
 
Je kan ook een andere soort naaldmeerval pakken. Welke tetra wilde je gaan halen? Corydoras mogen er best wel wat meer, 12 valt wel mee. Heb je de Schwartzi al? Deze temperatuur past volgensmij niet echt bij die van een discus.
 
Misschien kan je deze Farlowella acus overwegen ipv de sturisoma aureum.

Ik heb zelf ook sturisoma aureum bij discussen. Ik heb ze wel een enkele keer zien hangen aan mijn discussen, maar dat zal op 1 hand te tellen zijn.
Waarom ze het soms en soms niet doen? Geen idee. Misschien geef ik ze overvloedig voedsel ofzo??

7 discussen is beter dan 5.
Neem ook niet minder dan 12 corrydorassen schwartzi. Heb zelf 30-40 Panda's in een 700 liter aquarium. Erg prettig om de bodem schoon te houden.
 
Was het bij jou ook dat de sturisoma wel de hele ba
Misschien kan je deze Farlowella acus overwegen ipv de sturisoma aureum.

Ik heb zelf ook sturisoma aureum bij discussen. Ik heb ze wel een enkele keer zien hangen aan mijn discussen, maar dat zal op 1 hand te tellen zijn.
Waarom ze het soms en soms niet doen? Geen idee. Misschien geef ik ze overvloedig voedsel ofzo??

7 discussen is beter dan 5.
Neem ook niet minder dan 12 corrydorassen schwartzi. Heb zelf 30-40 Panda's in een 700 liter aquarium. Erg prettig om de bodem schoon te houden.




Was het bij jou ook zo erg met vervuiling van de sturisoma moet toch echt wel om de dag de bodem afzuigen.
En de discussen is 7 niet teveel in 450 liter min al het hout en de bodem en wat plantjes heb wel 3 potfilter op de bak zitten maar dan hou je wel weinig ruimte over met
7 discussen toch of valt dat wel mee?
 
Ik heb nu 1 sturisoma. Dat waren er 2. Ik ervaar ze niet als troep makers. Ook niet als schoonmaker o.i.d. hoor :)!

Ik vind 5 zo'n kleine school, en dat is nou net wat discussen niet prettig vinden. Ik zou eerder 7 discussen nemen en dan bijvoorbeeld geen sturisoma of Farlowella acus.
Er is een kansje dat er 1 discus zal sterven tijdens het groot brengen, om wat voor reden dan ook. Mede daarom raad ik je aan met een grotere school te beginnen. 1 bijkopen doe je ook niet snel, omdat dat dan weer
een hele andere discus zal zijn (formaat/kleur etc.).

Dan heb je een goede 'basic' discusbak.
7 discussen.
20 corrydorassen

30 karinaaltetra's kan.
Ik heb trouwens wel de ervaring dat volwassen discussen kleinere kardinalen opeten. Dit kunnen er rap 20 worden.
Je kan overwegen een andere scholenvis te nemen voor in het midden. Maar dat is aan jou. Je kan er ook mee wachten en je volledig richten op
de discussen. Dit is wel het makkelijkst om de discussen groot te brengen. Maar misschien wil je ook andere vissen er in rond zwemmen!?
 
Nee in pricipe wordt het wel een discus bak ben niet zo van een mengelmoesjes bak dus het bestand wordt niet aan gevult maar heb ook nog een lege juwel 180 staan dus misschien dat de sturisoma's dan verhuizen maar bedankt voor de tips
 

Terug
Bovenaan