Discusvis kruising?


P

Pieter@dejonge

Guest
Ik hoorde laatst over een kruising tussen blue turquoise en red snake skin. Heeft iemand hier ooit al eens van gehoord of heeft iemand misschien een foto? Het schijnt dat ze gekruist zijn door stendker zelf...
 
dit is echt een vraag voor marcje1968 of janh
 
Alles word door elkaar heen gekruist, daardoor ontstaan ook nieuwe kleurslagen.

Maar ik zie meer in het kleurzuiver houden van een bloedlijn, ik hoef niet echt vuilnisbakjes :p
 
Oke. Maar eigenlijk is dan zowat elke discusvis een vuilnisbak?
Wildvang kleuren hebben ze toch doorgekweekt/gekruist en zo is pigeon, red milon enz ontstaan?
Of zit het anders?
 
Zo kan je ieder honden -en kattenras als vuilnisbak beschouwen, die zijn ook allemaal ontstaan door kruisingen, maar wat maakt nu een ras/variant? Dat de dieren voldoen aan bepaalde uiterlijke eisen (rasstandaard).
 
Marcje1968 zei:
Alles word door elkaar heen gekruist, daardoor ontstaan ook nieuwe kleurslagen.

Maar ik zie meer in het kleurzuiver houden van een bloedlijn, ik hoef niet echt vuilnisbakjes :p


een mooie vuilnisbak is niet lelijk

Trouwens als er geen vraag naar is sterft het zelf wel uit
Zo is het vroeger gegaan en zal het blijven gaan
Jones zei:
Zo kan je ieder honden -en kattenras als vuilnisbak beschouwen, die zijn ook allemaal ontstaan door kruisingen, maar wat maakt nu een ras/variant? Dat de dieren voldoen aan bepaalde uiterlijke eisen (rasstandaard).

En als er daarna weer met de vuilnisbakjes word gekweekt noemen we dit weer een zuivere bloedlijn

Pieter@dejonge zei:
Oke. Maar eigenlijk is dan zowat elke discusvis een vuilnisbak?
Wildvang kleuren hebben ze toch doorgekweekt/gekruist en zo is pigeon, red milon enz ontstaan?
Of zit het anders?

klopt helemaal
 

Terug
Bovenaan