Wat is er nieuw

Discuswereldje van Sterrekind

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sterrekind
  • Startdatum Startdatum
S

Sterrekind

Guest
Hoi

In dit album zal ik foto's plaatsen van mijn discusvissen, en hun vrienden, een koppel Microgeophagus Ramirezi , een groepje Corydora Sterbai en een L201. Deze laatste is nogal lastig op de foto te krijgen maar ik hoop een mooie foto te kunnen maken wanneer ik mijn bak ga verhuizen.

Op dit moment heb ik 10 discusvissen, 6 corydora's , twee ramirezi's en 1 L201. Ik overweeg het bestand nog uit te breiden met een schooltje kardinaaltetra's maar dit weet ik nog niet zeker. Ook zou ik graag nog een keer een L046 aanschaffen, maar deze zijn wel zo schreeuwend duur, ik wacht nog even tot ik mijn spaarpot weer heb aangevuld. Deze is leeg aangezien ik vorige week een nieuw aquarium heb aangeschaft. Momenteel verblijft de hele kudde in een Juwel Rio 240 maar mijn discusvissen zijn inmiddels zo groot dat er een grotere bak moest komen. Mijn keuze is gevallen op de Eheim Incpiria 400 in hoogglans wit. Deze wordt hopelijk binnen nu en 2 weken geleverd.

Genoeg geklept, hier wat foto's van mijn vissen

Op deze foto staan 1 van mijn 2 Red Turqoise discussen, en 1 van mijn 2 Blue Titans.
qEjO5y9Mk7VPFnxDP4Cp1xfAFteMenUQ.jpeg

Onderstaande foto: 1 van mijn 2 Fire Reds, een van die twee is helaas een zogenaamde achterblijver, die past vier keer in zijn grote broer/zus qua formaat. De grootste van de twee, op de foto, zit hier in het "hol" , een ruimte onder een imitatie-wortel, waar ze allemaal het liefst tegelijk willen zitten, dit past natuurlijk niet en dus zijn ze om beurten even de baas in het hol. Hier zie je toevallig ook een stukje van de L201

1 van mijn 2 Checkerboard Pigeons, deze is de meest dominante van de bak

Onderstaand mijn nieuwste aanwinst, een koppeltje Ramirezi. Ik heb deze op de gok gekocht bij onze vrienden van Hornbach, en tot mijn vreugde blijkt het inderdaad ook echt een koppeltje te zijn, binnen 24 uur na aankoop hadden ze al eitjes, erg leuk om te zien. Natuurlijk hebben de larfjes ( als de eitjes al uitkomen) geen enkele kans van overleven in de gezelschaps-bak maar het ziet er enorm leuk uit, dit setje.

Wanneer mijn nieuwe aquarium binnen komt zal ik daar ook weer foto's van maken. Ik ga er geen hele ingewikkelde bak van maken, de achterkant maak ik zwart, en er komt een grote tak in van Rockzolid. Heel misschien doe ik er nog wat planten in ( ik heb 2 stekken hydrocleys nymphoides die ik misschien ga gebruiken) maar zeker weten doe ik dit nog niet.

En nog een kort filmpje van mijn vissen tijdens de lunch, de kwaliteit is niet denderend want gemaakt met mobiele telefoon maar toch een mooi gezicht vind ik.

Discusvissen aan het eten

Mooie vissen 😉

Dank je wel 🙂

Ziet er goed uit! Ben ook wel benieuwd naar een totaal beeld van je bak. En natuurlijk de nieuwe, maar daar wachten we geduldig op.

Hele mooie foto's. Ik ben ook benieuwd naar een totaalbeeld.

j4wCITeJ9oQXMad3PSEaon970YrVjxKz.jpeg

een snel genomen foto, ze zitten nu nog in hun "kleine" onderkomen,ik kan bijna niet wachten tot de nieuwe bak er is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan