Dit verstaat Hygger dus onder beveiliging


Maw, 40 watt per uur is 960 watt per dag. Gemiddelde prijs 22 cent per kWh is dus 21-22 cent per dag = 6,60 euro per maand aan weggegooid geld. Kun je toch weer een plantje voor kopen.


of moet ik ff extra koffie halen omdat mn berekening niet klopt? :juggle:
 
dan zou me dimmer weg smelten 40 watt is heel veel. kan er niet veel over vinden de nieuwe dimmers zouden wel effecient zijn staat in artikelen zonder onder bouwing
 
Maw, 40 watt per uur is 960 watt per dag. Gemiddelde prijs 22 cent per kWh is dus 21-22 cent per dag = 6,60 euro per maand aan weggegooid geld. Kun je toch weer een plantje voor kopen.


of moet ik ff extra koffie halen omdat mn berekening niet klopt? :juggle:
Of ie wel of niet klopt, weggegooid geld is altijd jammer
dan zou me dimmer weg smelten 40 watt is heel veel. kan er niet veel over vinden de nieuwe dimmers zouden wel effecient zijn staat in artikelen zonder onder bouwing
Niet als je een dimmer hebt die 250w aan kan.
Er zijn zelfs dimmers die tot 500w of meer gaan
 

Volgens mij klopt dat niet. Er zijn wel dimmers die de overtollige stroom absorberen maar volgens mij werken deze dingen anders.
 
techniek is niks verglijk baars aan die verwarm kabel kan ook niet over hitten en spring niet constant aan en uit hier sta die gewoon altijd aan met een dimmer en zo zijn me bakken dan 2/3 graden hoger dan de kamer temperatuur

Draadverwarming is exact dezelfdeverwarmingstechniek als in staafverwarmingen. Je ramt gewoon stroom door een kabel met weerstand en dat geeft warmte.

Draadverwarmingen kunnen net zo goed oververhitten en kapot gaan als de warmte niet weg kan. En als ze breken staat net zo goed je bak onder stroom.

Idd je hebt geen thermostaat nodig als je een laag vermogen verwarming gebruikt. Daarmee sluit je falen van de thermostaat uit. Maar dat is dan ook direct alles.
 
Draadverwarming is exact dezelfdeverwarmingstechniek als in staafverwarmingen. Je ramt gewoon stroom door een kabel met weerstand en dat geeft warmte.

Draadverwarmingen kunnen net zo goed oververhitten en kapot gaan als de warmte niet weg kan. En als ze breken staat net zo goed je bak onder stroom.

Idd je hebt geen thermostaat nodig als je een laag vermogen verwarming gebruikt. Daarmee sluit je falen van de thermostaat uit. Maar dat is dan ook direct alles.
ja heb me zelf er ook op in zitten lezen en dat mij er weinig vanduidelijk is ik ga zoon stroom meter lenen van iemand zal hier wel de resultaten delen
 
een dimmer gebruikt een beetje stroom en zet dit om in warmte maar de hoeveelheid is niet het verschil tussen het normaal gebruik en het gedimde gebruikt van het toestel.
gpattom heeft afsolut gelijk dat zijn dimmer zou smelten als hij 40 wat in warmte zou omzetten

dimmers die de stroom in warmte omzetten heten potdimmers en zijn erg lomp en zwaar (omdat ze anders smelten)
 
Ik doop dit topic bij deze om tot het AF Dimmerstopic. Misschien kan een moderator de titel nog even veranderen. ;-P

ja heb me zelf er ook op in zitten lezen en dat mij er weinig vanduidelijk is ik ga zoon stroom meter lenen van iemand zal hier wel de resultaten delen
Laat maar weten. Ik heb het bij een eigen dimmer eens gemeten en toen zag ik het gebruikte wattage gewoon netjes afnemen. Ben even vergeten of dat nou op basis van Triac is of PWM. (De lampen zelf zijn in elk geval Triac-dimbaar.....)
 

Terug
Bovenaan